۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۳۸۰
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد؛

ضرورت افزایش سرانه مطالعه و تقویت محتوای کتاب‌ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی باید در خدمت دین باشد، گفت: افزایش ساعات مطالعه در کشور ضروری است و تقویت محتوای کتاب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، به مناسبت ایام بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، ظهر امروز در دیدار مسؤولان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از کتابداران استان قزوین، ضمن تبریک این روز گفت: ترویج کتاب و تشویق به کتابخوانی کار بسیار ارزشمندی است و خداوند به فعالان این عرصه توفیق بزرگی را عنایت کرده است.

 

خداوند نام کتاب را بر زبان بشر جاری کرد

وی با بیان این‌که نخستین بار خداوند نام کتاب را به زبان بشر جاری کرد، افزود: بنیانگذاری کتاب از سوی خداوند متعال انجام‌شده و خداوند در کنار مطرح کردن کتاب، برکت را نیز مطرح می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه عنوان کرد: خداوند ضمن معرفی قرآن، برکت را نیز بیان کرده است و این مهم نشان می‌دهد کتابی که خوانده می‌شود زمانی ارزشمند است که همراه با برکت باشد.

 

ضرورت تقویت محتوای کتاب‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که باید مراقب محتوای کتاب‌هایی که در اختیار جامعه قرار می‌گیرند باشیم، بیان کرد: صرف خواندن کتاب کافی نیست و باید تقویت محتوای کتاب‌های منتشر شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که کتاب می‌تواند جهت دهنده به زندگی انسان باشد، ابراز کرد: بارها دیده‌شده مسیر زندگی انسان با خواندن کتاب دگرگون می‌شود و باید کتاب‌های ارزشمند در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

 

افزایش ساعات مطالعه در کشور ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی به ساعات کم مطالعه در کشور هم اشاره و خاطرنشان کرد: ضروری است میزان ساعات مطالعه در کشور افزایش پیدا کند ضمن این که باید به این نکته توجه داشته باشیم که تأثیر و کیفیت مطالعه با غنی‌تر کردن محتوای کتاب افزایش می‌یابد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کسانی که در حوزه کتاب و کتابداری فعالیت می‌کنند باید اهل مطالعه باشند و در این حوزه اطلاعاتشان را افزایش دهند.

 

فعالیت‌های عرصه کتاب و کتابخوانی باید در خدمت دین باشد

وی با تأکید بر این‌که باید فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در خدمت دین باشند، تصریح کرد: نباید کتاب‌هایی که در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد موجب انحراف آن‌ها شود و ضروری است کتاب موجب افزایش دین‌داری و بصیرت‌افزایی شود.

 

امام‌جمعه قزوین تلاش‌های آیت‌الله مرعشی و آیت‌الله طباطبایی در حوزه کتاب را بسیار ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که امروز در کتابخانه‌های کشور وجود دارد به صورت مستقیم و غیرمستقیم متأثر از افکار آیت‌الله مرعشی و آیت‌الله طباطبایی است.

 

54 کتابخانه عمومی در سطح استان قزوین وجود دارد

در ادامه این دیدار مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه، گفت: 54 کتابخانه عمومی در سطح استان قزوین وجود دارد که به لحاظ شاخصه‌های کیفی وضعیت مطلوبی دارند.

 

وی در پایان با بیان این‌که به لحاظ کمی با وضعیت مطلوب فاصله داریم، افزود: به لحاظ تعداد کتابخانه در جایگاه 28 کشور قرار داریم و این حوزه نیاز به تقویت دارد./955/202/ب3

ارسال نظرات