۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۱۹۲۴۰
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

مشارکت پرشور شیعه و سنی در انتخابات، اتحاد ملت ایران را به دشمنان نشان داد

خبرگزاری رسا ـ عالم اهل سنت خراسان شمالی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات، گفت: مشارکت پرشور و شعور پیروان شیعه و سنی ایران اسلامی در انتخابات بار دیگر وحدت و انسجام این امت را به دشمنان اسلام و انقلاب نشان داد.

آخوند گلدي كمالي روحاني اهل سنت خراسان شمالي

آخوند گلدی کمالی، از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: این حماسه عظیم با مشارکت اقشار و اقوام مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در کشور محقق شد و حضور پرشور و همگام برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در پای صندوق‌های رأی واقعاً پرمعنا بود.

 

وی بابیان اینکه مردم ایران با این حماسه‌آفرینی زیبا به دوستان و دشمنان نشان دادند که پشتوانه محکم اسلام و انقلاب و نظام اسلامی هستند، افزود: صفوف طولانی و فشرده مردم در پای صندوق‌های رأی پیام مهمی برای دلسوزان انقلاب و همچنین دشمنان نظام داشت که این پیام باید به خوبی دریافت و درک شود.

 

عضو شورای فتوای اهل سنت استان خراسان شمالی تصریح کرد: مشارکت پرشور و شعور پیروان شیعه و سنی ایران اسلامی در انتخابات بار دیگر وحدت و انسجام این امت را به دشمنان اسلام و انقلاب نشان داد.

 

وی با اشاره به اینکه هفتم اسفندماه روز تجدید بیعت و پیمان مردم با آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود، خاطرنشان کرد: مردم با این حضور گسترده خود نشان دادند که سرنوشت کشور و نظام برای آن‌ها مهم بوده و پشتیبانی آن‌ها از انقلاب اسلامی ذره‌ای کم نشده است.

 

آخوند کمالی که مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت نیز هست، اضافه کرد: حضور پرشور و شعور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب هوشمندانه آن‌ها، نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب و استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

 

وی ادامه داد: مردم ایران با مشارکت پرشور در انتخابات به دنیا نشان دادند که شیعه و سنی به آرمان‌های اسلام و انقلاب پایبند بوده و هرزمانی که نظام اسلامی به حضور آن‌ها نیاز داشته باشد با تمام وجود به عرصه آمده و نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

عضو محفل فقهی احناف ترکمن‌صحرا با قدردانی ویژه از مردم ترکمن و اهل سنت این منطقه برای حضور گسترده در انتخابات، اظهار کرد: این حضور پرشور بار دیگر نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی را باطل کرده و امید آن‌ها را به یأس بدل کرد.

 

وی اظهار کرد: نمایندگان منتخب نیز از این پس می‌بایست کمر همت بسته و برای تحقق وعده‌های خود به مردم تلاش کنند چرا که مردم از آن‌ها انتظار دارند در مسیر وعده‌هایی که به مردم داده‌اند حرکت کنند.

 

آخوند کمالی بابیان اینکه امانت عظیمی بر عهده نمایندگان پیروز در انتخابات گذاشته شده است، افزود: نمایندگان منتخب باید بدانند که از این پس مردم افعال و اعمال آن‌ها را رصد کرده و زیر نظر دارند به همین دلیل باید هر چه در توان دارند برای اعتلای کشور و منطقه خود انجام دهند.

 

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در آینده کشور دارند چرا که مجلس در رأس امور بوده و تصمیم‌های این مجلس موتور کشور را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به حرکت در می‌آورد به همین دلیل از منتخبان ملت انتظار می‌رود در این زمینه هر آنچه را که در توان دارند به کار گیرند.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 925 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند./9314/302/ب1

ارسال نظرات