۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۱۹۳۴۷
عضو ارشد حزب الله:

آل‎سعود مسؤول سیل خون جاری در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه نقاب از چهره عربستان سعودی کنار رفته است، اظهار داشت که آل‎سعود مسؤول سیل جاری شده در سراسر جهان است.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید ابراهیم حسن محسن از شهدای این حزب که در حسینیه عیناثای جنوبی برگزار شد، گفت: نقاب از چهره عربستان سعودی در قبال لبنان برافراشته شده و برای همگان روشن شد که این دولت در حال فتنه انگیزی در لبنان است.

 

وی با اشاره به ادعای جریان 14 مارس مبنی بر خیرخواهی عربستان برای لبنان، تصریح کرد: عربستان متهم اول تهدید علیه ثبات و وحدت ملی لبنان به شمار آمده و در این راه به مسلح سازی تکفیری ها در سوریه که تهدیدی برای لبنان هستند، می پردازد. عربستان به فکر خواری ملت لبنان است و با مدرک و سند اثبات شد که می خواهد چهره مقاومت اسلامی در لبنان را مخدوش سازد.

 

شیخ قاووق تأکید کرد که زمان آن فرارسیده که رسما اعلام کنیم دولت عربستان به تشویق اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 پرداخت و شهر بنت جبیل و ضاحیه جنوبی را ویران کرد.

 

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: هیچ وقت فراموش نمی کنیم که حمله اسرائیل علیه لبنان با چراغ سبز عربستان صورت گرفت و امروزه نیز هیچ خیر و صلاحی برای لبنان نمی خواهد. عربستان حتی برای جریان 14 مارس نیز خیرخواه نیست و نه تنها استفاده ای از این دولت نکرده اند بکله در حال ذلت و خواری و فشار سیاسی و مالی هستند.

 

وی بر غرق شدن عربستان در توطئه های خودساخته تأکید کرد و گفت: افتادن نقاب از چهره واقعی عربستان سبب مشخص شدن مسؤولان بلا و مصائب امت اسلامی، شکاف در جهان عرب و توهین به کشورهای عربی شد زیرا تکفیری ها کاملا در نقطه مقابل عربیت و جهاد و مقاومتی است که اسرائیل را به شکست واداشت.

 

حجت الاسلام قاووق با اشاره به اینکه عرب های حامی رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمایندگان جهان عرب نیستند، تصریح کرد: عربستان سعودی عامل انتشار اندیشه تکفیری در سراسر جهان است و به حمایت مالی و معنوی و رسانه ای از این گروه ها پرداخته و هزاران تکفیری قاتل را به کشورهای مختلف اعزام می کند.

 

نایب رییس شورای سیاسی حزب الله در پایان اظهار داشت: آل سعود مسؤول سیل خون جاری شده در جهان را از اندونزی گرفته تا پاریس و لندن و نیجریه و کامرون برعهده دارد، در یمن به تخریب روستاها و کشتار مردم می پردازد، در بحرین نیز به جنایت های خود ادامه می دهد و حامی گروه های جنایتکار تکفیری در عراق و سوریه است. چهره عربستان  در همه این کشورها آشکار شده و نقاب از روی آن افتاده است./980/ب902/د

ارسال نظرات