۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۳۲۳۷۳۵
رحیم پور ازغدی:

برخی برای دوستی با دشمن از حق دست می‌کشند/ در نگاه توحیدی همه زندگی جهاد است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این که انسان از حق دست بکشد تا دشمن با او دوست شود هنر نیست، هنر این است که سر موضع خود بایستد.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته در نخستین جلسه از درس گفتار سبک زندگی اسلامی در مؤسسه جوانان آستان قدس به تبیین سبک زندگی اسلامی و مفهوم سبک زندگی پرداخت.

 

وی سبک زندگی را مرزبندی بین انسان بالقوه و بالفعل بیان کرد و گفت: اگر فکر کنیم که سبک زندگی وجود ندارد و همان قوانین که بر حیوان غالب است بر ما حاکم باشد و در جهت آن چه برای آن ها خلق شده ایم، حرکت نکرده و برخلاف عالم آفرینش حرکت کنیم صدمه خواهیم دید که از آن تعبیر به جهنم می شود.

 

رحیم پور ازغدی عالم طبیعت را پلی برای ورود به عالم ثبات دانست و اظهار کرد: اگر برای خروج از عالم طبیعت به عالم باقی آماده نباشیم، فشار سنگینی را متحمل می شویم که قرآن از آن به عذاب الیم(دردآور) و عذاب مهین(همراه با اهانت و خوار کننده) تعبیر می کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که سبک زندگی هر کسی شخصیت و ابدیت وی خواهد بود، ابراز کرد: سبک زندگی فقط در زندگی دنیا نتیجه ندارد بلکه هر عملی و ترک عمل در وجود انسان ثبت می شود و آثار دنیوی و کوتاه مدت را در دنیا می بیند و آثار ابدی آن ها نیز تا آخر با انسان باقی می ماند.

 

وی افزود: عقاید، جهت گیری وجودی اخلاق که اسکلت روح ما است و نیز رفتار و اعمال انسان سبک زندگی را می سازد.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به این سخن از امام رضا(ع) که می فرماید: «همه شما با چیزی در قیامت محشور می شوید که در دنیا به آن عشق می ورزیدید.»، اظهار کرد: سرنوشت انسان به سبک زندگی وی مربوط است، مقام های دنیا در این عالم است و در آخرت فاقد اعتبار است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هر کسی که خدا و حقیقت مطلق را دوست بدارد، ارزشمند است و عقاید انسان با او باقی می ماند، خاطرنشان کرد: تبدیل شده دوست به دشمن وقتی هنر است که دشمن حق را به دوست حق تبدیل کنیم و این جاذبه اسلامی است.

 

وی حق و باطل را براساس روایات اهل بیت(ع) یکی از معیارهای حق و باطل بیان و تصریح کرد: این که انسان از حق دست بکشد تا دشمن با او دوست شود هنر نیست، هنر این است که سر موضع خود بایستد تا دشمن به او لبخند بزند.

 

ازغدی با اشاره به این که آمریکا پایبند به تعهدات خود در برجام نبوده است، ابراز کرد: این که با آمریکا دوست شد به چه قیمتی؟ تحریم ها را یکی پس از دیگری بر می گرداند و پول های بلوکه شده را نیز با این سخن که تا ثابت کنید که در 11 سپتامبر نقشی نداشته اید، نگه می داریم که این سخن در هیچ رابطه بین المللی سابقه ندارد و جرم را باید به اثبات رساند نه این که بی گناهی خود را ثابت کرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تقوا را سبک زندگی عنوان و اظهار کرد: تقوا به معنی کنترل و نگه داشتن حقیقت، کرامت انسانی، اصول و ارزش ها در برابر تطمیع  و تهدیدها است.

 

وی با بیان این که در نگاه توحیدی همه زندگی جهاد است، گفت: جهاد زندگی حقیقی است و سبک زندگی جهاد یعنی جهاد با نفس و جهاد با موانع بیرونی که دشمن حق هستند.

 

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: هر کاری که برای خدمت و برای خذا انجام شود، عبادت است، انسانیت بازنشتگی ندارد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که اخلاق، اهداف و افکار نیست به گذشته تغییر نکرده است، ابراز کرد: ابراز تغییر کرده است، تغییر در الهیات معنا ندارد و انسانیت ربطی به ابراز ندارد./1310/202/ب1

ارسال نظرات