۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۳۴۳۸۹
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

خداوند پاداش مجاهدان راه حق را فراوان می‌دهد

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با بیان این‌که خداوند به مجاهدان راه حق پاداش فراوانی می‌دهد، گفت: خداوند برای افرادی که جان خویش را در راه حق و حقیقت به خطر می‌اندازند، حد و مرزی در ثواب دادن نمی‌گذارد.
پژمان فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مسجد حضرت زهرا(س) گلشهر مشهد، به مناسبت احیای نخستین شب قدر در رابطه با فرصت ماه مبارک برای عبودیت و بندگی به سخنرانی پرداخت و افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند متعال فرصت عبودیت و بندگی خودش را برای انسان‌ها قرار داده است. ماهی که انسان‌ها بندگی و اطاعت از ذات اقدس الهی را تمرین می‌کنند.

 

وی با اشاره به خطبه‌ای از پیامبر اکرم(ص) که در آخرین جمعه ماه شعبان بیان کرده‌اند، افزود: پیامبر(ص) فرموده‌اند؛ ماه خداوند به شما رو کرده است و شما در این ماه با برکت و رحمت الهی روبه‌رو هستید. نفس‌های شما تسبیح خداوند و حتی خواب در این ماه عبادت است. خداوند در این ماه شیاطین را به زنجیر کشیده تا نتوانند انسان‌ها را فریب بدهند.

 

نماینده مجلس در ادامه افزود: یکی از مواردی که در این ماه تمرین می‌شود این است که می‌آموزیم خدا را در زندگی، اصل قرار بدهیم و خدا در زندگی انسان محور اصلی باشد. خداوند در زندگی بعضی افراد بسیار محدود است و تنها در نماز و مسجد برای این افراد خدا وجود دارد در حالی که خداوند در تمام زندگی باید حضور داشته باشد، مانند محل کار و درس.

 

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با بیان این‌که بعضی افراد نیز هستند که خداوند اصلا در زندگی آن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در مقابل افرادی هستند که در تمام زندگی آن‌ها خدا جریان دارد، این افراد در حال کارهای تجاری خویش قصد قربت می‌کنند، اگر زنی خانه‌دار باشد در هنگام پخت‌وپز قصد قربت می‌کند و با خدا می‌گوید؛ خدایا برای رضای تو غذا درست می‌کنم.

 

وی با اشاره به این‌که خداوند حتی خوابیدن در ماه رمضان را عبادت محسوب می‌کند، تأکید کرد: این مطلب نکته مهمی دارد. می‌خواهد یادآور شود هر کاری می‌تواند عبادت باشد و بنده را به خدا نزدیک کند. البته خدای متعال برای عده‌ای فرصت فوق‌العاده قرار می‌دهد که این انسان‌ها در این مسیر دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

 

نماینده مجلس در ادامه گفت: مجاهدین در راه خدا، همان افرادی که جان خویش را به خطر می‌اندازند و در مسیر اطاعت خداوند می‌روند و بالاترین دارایی خویش، یعنی جان را فدا می‌کنند، خداوند برای این انسان‌ها حد و مرزی در ثواب دادن نمی‌گذارد.

 

وی ضمن بزرگداشت مقام شهدای در راه حق، ابراز داشت: ما در مسیری قدم گذاشته‌ایم که سیدالشهدا جان خویش را در آن گذاشت، همچنین تمام اهل بیت(ع) جان خویش را در این مسیر گذاشته‌اند. هیچ چیز در راه خدا گم نمی‌شود، باید ببینیم چه مقدار در راه خدا قدم برداشته‌ایم بعد از آن انتظار ثوابی داشته باشیم./202/862/ب1

ارسال نظرات