۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۸۷۲۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

بزرگ‌ترین ابزار امام زمان برای تربیت یار، دستگاه سید الشهدا است

استاد و پژوهشگر حوره علمیه گفت: دستگاه سید الشهدا(ع) بزرگ‌ترین ابزار حضرت ولی عصر(عج) برای تربیت یاران خالص در جهت زمینه سازی برای ظهورشان است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی شب گذشته در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسگریه گفت: ملاقات امام عصر(عج) صلاحیتهای بسیار بالایی می خواهد.

وی در ابتدا با بیان اینکه بسیاری از امور عالم از سوی مأموران خاص امام زمان(عج) گره گشایی می شود، افزود: بسیاری از مکاشفاتی که برای برخی خواص اتفاق می افتد، افراد با یاران خاص حضرت مهدی(عج) روبرو می شوند ولی فکر می کنند، خودِ حضرت ولی عصر(عج) را ملاقات کرده اند، منظورم این نیست که ملاقات ایشان غیر ممکن است، بلکه می گویم ملاقات ایشان صلاحیتهای بسیار بالایی می خواهد و برای هر انسانی مقدور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عالی مهم ترین وظیفه امام زمان(عج) در عصر غیبت را زمینه سازی برای فرج خودشان دانست و اظهار کرد: اگر مهم ترین وظیفه یک انسان مؤمن در عصر غیبت زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، مگر امکان دارد خودِ امام زمان(عج) که مؤمن ترین فرد در عالم هستند، برای ظهور خودشان هیچ کاری انجام ندهند؟ در زمینه سازی برای فرج امام زمان(عج)، مهمترین و اصلی ترین سهم مربوط به خودِ ایشان است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ابراز کرد: اتفاقاتی که در حال حاضر در جهان به وقوع می پیوندد، بسیار امیدوار کننده است، در زمان امام سجاد(ع) غیر از خودِ اهل بیت امام تنها چهار شیعه مخلص و فدایی وجود داشت، ولی در حال حاضر حدود 300 میلیون شیعه دوازده امامی در سرتاسر جهان وجود دارد.

خطیب توانا ادامه داد: در زمان حضور امامان معصوم(ع) در میان مردم گاهی افراد با وجود اینکه جایگاه امام معصوم(ع) را می شناختند، از پیوستن به ایشان به بهانه های مختلف طفره می رفتند، وقتی امام حسین(ع) دلیل جدا شدن حرّ از سپاه عمر سعد را از خودِ حرّ می پرسند، او می گوید، یاد زمانی افتادم که در سپاه امیرمؤمنان(ع) در جنگ صفین بودم که ناگهان پدرتان در این منطقه توقف کردند و مشتی خاک برداشتند و به شدت گریه کردند و فرمودند اینجا جایی استکه خون عاشقان خداوند ریخته می شود، من افراد سپاه عمر سعد را می شناسم، مشتی بی نمازِ مال حرام خوار آن طرف هستند که هرگز نمی توانند عاشق خداوند باشند، مطمئناً شما و یارانتان عاشقان خداوند هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با توجه به جانفشانیهای مردم در جنگ هشت ساله با عراق خاطرنشان کرد: فراموش نمی کنیم در جنگ هشت ساله با عراق، مردم چگونه پایِ اوامر نائب امام زمان(عج)، جانشان را فدا می کردند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اتفاقات اخیری که در جهان افتاده است را بسیار امیدوارکننده دانست و افزود: با وجود اینکه دلمان می سوزد از این همه ظلمی که ظالمان جهان مثل عربستان سعودی و تکفیریها در حقّ مردم مظلوم سوریه و یمن روا می دارند، ولی این اتفاقات منجر به تخلیص کشورهای مسلمان و کشورهای به ظاهر مسلمان از یکدیگر می شود، عربستان منافق کفرش برای همه جهان اسلام آشکار شده است و احتمالاً در آینده نزدیک با اسرائیل به صورت علنی متحد خواهد شد.

خطیب توانا در ادامه با بیان اینکه جریان مقاومت مردمی در کشورهای اسلامی با تفکر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) یک اتفاق بسیار مبارک است، اظهار داشت: ارتش هزار نفری حزب الله لبنان که در جنگ 33 روزه ارتش 30 نفری اسرائیل را با خاک یکسان کرد، الآن پیشاهنگش 80 هزار نفر است، بنده در سفر سال گذشته ام به لبنان شاهد این سپاه عظیم بودم.

وی ابراز کرد: بزرگترین ابزار امام زمان(عج) در راستای زمینه سازی کردن برای ظهورشان، دستگاه سید الشهدا(ع) است، یاران حضرت ولی عصر(عج) به واسطه این دستگاه با عظمت تربیت و تخلیص می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گردهمایی چند 10 میلیونی اربعین را از هنرهای دستگاه ابا عبد الله الحسین(ع) دانست و گفت: بالاترین اجتماعی که قبل از اجتماع اربعین اتفاق افتاده است مربوط به اجتماع 4 میلیونی مردم مسلمان در مناسک حج بوده است، اجتماع اربعین حسینی از لحاظ کمیت بزرگترین اجتماع انسان در طول تاریخ زندگی بشر است./201/867/ب1

ارسال نظرات