۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۳۲۲۹
نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین گناوه:

یاد شهدا بالاترین تلنگر برای قلب های غفلت زده است

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) گناوه یاد شهدا را برای قلب های غفلت زده بالاترین تلنگر دانست و گفت: هنوز کسانی هستند که ارزش شهید، فرهنگ شهادت، احترام به خانواده شهید و قدردانی از خانواده شهید برای آن ها ارزش است و برای آن هرکاری که لازم باشد انجام می دهند.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین شهرستان گناوه نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین شهرستان گناوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عادل فاطمی پویا شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای روستای مال خلیفه شهرستان گناوه گفت: خداوند در  قرآن می فرماید که روزهایی برای من، رنگ خدایی دارد و  شما این روزها را گرامی بدارید؛ گرامی داشتن ایامی که به خدا منتسب است برای شما تقوای قلب می آورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین شهرستان گناوه اضافه کرد: اگر گرامیداشت ایام و روزها برای ما تقوای قلب بیاورد، مطمئنا محفل و مجلسی که به نام شهدا و به یاد شهید است، باید برای ما طوری باشد که یک قدم قلب همه ما را به تقوای الهی نزدیک کند.

 وی خاطرنشان کرد: با وجودی مظاهر غیر دینی در جامعه در بعضی جاها جلوه پیدا می کند، ولی هنوز یک جوان های باصفایی هستند، همانند جوان هایی که اکنون در این محفل و مجلس حضور دارند و با یک عزم و همت حسینی با یک تلاش جهادی سعی کردند در فضای جامعه یاد شهدا را زنده بدارند.

حجت الاسلام فاطمی پویا یاد شهدا را برای قلب های غفلت زده بالاترین تلنگر دانست و اظهار کرد: هنوز کسانی هستند که ارزش شهید، فرهنگ شهادت، احترام به خانواده شهید و قدردانی از خانواده شهید برای آن ها ارزش است و برای آن هرکاری که لازم باشد انجام می دهند.

وی ابراز کرد: فرهنگ شهید و شهادت در مذهب ناب تشیع، تحفه های زیادی را برای ما به ارمغان آورده است؛ فرهنگ شهید فرهنگ عزت، عبودیت و اخلاص است؛ شهدایی که امشب را در منزل شان هستیم این ها مطمئنا خالص بودند که خدا آن ها را انتخاب کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) گناوه ادامه داد: این فرهنگ خیلی چیزها در آن است که برای من و شما و هر روز و ساعت ما درسی است ولی آن چیزی که در فرهنگ شهید و شهادت در زمان ما متبلور است و ما بدان نیاز داریم مقوله ای به نام غیرت است.  

حجت الاسلام فاطمی پویا تاکید کرد: یکی از  مقوله های فرهنگ شهادت، غیرت است؛ یک انسان مومن وقتی به زندگی اون نگاه می کنید، باید غیرت در او متجلی باشد؛ غیرت نسبت به دین، ناموس، میهن، وطن و نسبت به ارزش های الهی.

وی بیان کرد: همه این چیزها در قالب یک جمله برای ما متبلور هست و آن هم شهید هست؛ شهید کسی است که در یک فرهنگ این را با صدای بلند فریاد می زند؛ ما نباید نسبت به دین، ناموس، میهن، رهبر و امام بی موالات باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) شهرستان گناوه افزود: در مقابل غیرت، مقوله ای به نام سهل انگاری و بی بند و باریست؛ عده ای در جامعه آمدند این را مطرح کردند که مشکل اقتصادی داریم و با مذاکره با آمریکا می توان آن را حل کرد؛ ولی آیا ممکن است کسی که از کودکی با حب و عشق حسین بن علی بزرگ شده است و از حسین فقط یک چیز از او به یاد گار مانده است و آن فرهنگ عزت و غیرت دینی است، به خاطر یک سری مشکلات اقتصادی بیاییم بگوییم که اگر ما نسبت به تسلط کافران و مستکبران کنار بیاییم مگر چه می شود؟

حجت الاسلام فاطمی پویا یادآور شد: آن چیزی که شهدا به خاطر آن رفتند این بود که با هرچیزی کنار نیایند؛ به خاطر این رفتند که هر چیزی در جامعه رواج پیدا نکند و به هر قیمتی با هر چیزی ما کنار نیاییم.

وی تأکید کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند این مقوله از شهید و شهادت هستیم؛ فرهنگ غیرت مرد و زن ندارد؛ امروز چه مرد و چه زن باید پیش از پیش نسبت به دین، ناموس، مملکت و فرهنگ شهید و شهادت غیرت داشته باشیم./203/846/ب1

ارسال نظرات