۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۷۶۵۴۸
امام جمعه بیرجند:

دولت و شهرداری‌ها به ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده توجه کنند

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حادثه پلاسکو با ایثار و عشق مردم و با روحیه بسیجی و همدلی ملی به پایان رسید، گفت: شهرداری‌ها و دولت باید به ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده توجه ویژه‌ای کنند و با عزم ملی و نگاه انسانی باید مشکلات جامعه حل شود.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند،  حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه به شهادت جمعی از آتش‌نشانان در ساختمان پلاسکو اشاره کرد و اظهار داشت: آتش‌نشانان فداکارانه به دل آتش رفتند و خودشان سوختند تا دیگران نسوزند، اگر ایثارگری آتش‌نشانان نبود شاید افراد زیادی کشته می‌شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه با ایثار و عشق مردم و با روحیه بسیجی و همدلی ملی به پایان رسید، گفت: شهرداری‌ها و دولت باید به ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده توجه ویژه‌ای کنند و با عزم ملی و نگاه انسانی باید مشکلات جامعه حل شود.

امام جمعه بیرجند افزود: دولت و شهرداری‌ نیز در این حادثه مسؤول هستند و باید هر چه زودتر این موضوع را پیگیری کنند، باید جلوی ساختمانی که با عدم امکانات فعال است گرفته شود، مردم وقتی عدم امکانات را در آن ساختمان مشاهده کردند نباید به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه دولت نباید بگذارد اینچنین ساختمان‌های بدون امکاناتی در شهرها باشد، تصریح کرد: نباید در این جامعه اسلامی انسان‌ها کارها و مشکلات خود را به دوش دیگران بیندازند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور اخیرا گفتند ایران در چند سال آینده 11 میلیون نفر بیکار خواهد داشت، ادامه داد: امروز هم طبق برخی از آمارها 8 تا 10 میلیون بیکار در کشور داریم، این بیکاری منشأ تمام مشکلات است، اگر دولت به وظیفه خود به درستی عمل کند می‌تواند سالی 700 هزار شغل ایجاد کند ولی متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: بسیاری از پزشکان و بازاریان و ثروتمندان پول‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند در حالی که با این پول‌ها می‌شود شغل برای جوانان ایجاد کرد.

سربازان اقتصادمقاومتی تک تک انسان‌ها هستند

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اظهار کرد: سربازان اقتصاد مقاومتی تک تک انسان‌ها هستند، باید امروز در جامعه مسؤولیت ملی وجود داشته باشد اگر به مسؤولیت‌ها و اخطارها توجه شده بود شاید شاهد حادثه ساختمان پلاسکو نبودیم.

امام جمعه بیرجند به 14 بهمن ماه روز فناوری فضایی اشاره کرد و گفت: فناوری فضایی یکی از دستاوردهای مهم نظام و انقلاب اسلامی بوده است، دانش فضایی مجموعه‌ای از دانش‌ها است که به بررسی فضایی زمین، اطراف زمین و سیارات مرتبط با شکل‌های گوناگون می‌پردازد.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و بازگشت امام(ره) به میهن، تصریح کرد: باید دهه فجر با شادی و بهترین شرایط در کشور برگزار شود و به ویژگی‌های این دهه یعنی ضرورت توجه به مبانی کشور و توجه به محرومان و مستضعفان عمل شود.

امام جمعه بیرجند افزود: انقلاب برای محرومان و مستضعفان بود و این محرومان به دنبال روحانیت و امام(ره) راه افتادند تا حق آن‌ها گرفته شود و شکاف طبقاتی در این جامعه اسلامی نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی گفت: انقلاب اسلامی تاکنون کارها و خدمات خوبی را ارائه کرده است هرچند امروزه برخی دچار گرسنگی هستند و برخی نیز از پرخوری می‌ترکند.

مشکلات اقتصادی و فقر زیبنده نظام اسلامی نیست

وی با بیان اینکه آنچه که در نزد خدا ارزش دارد داشتن ایثار از روی اخلاص است، افزود: مردم و مسؤولان دست به دست هم دهند تا این مشکلات حل شود زیرا این مشکلات اقتصادی و فقر زیبنده نظام اسلامی نیست، کودکان یک جامعه اسلامی نباید به جای تحصیل به دنبال آشغال‌ها در سطل‌های زباله باشند.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: باید ایثار و عدالت و معنویت را در جامعه گسترش دهیم و فقر خانه‌مان سوز را از جامعه دور کنیم، با قاطعیت جلوی افرادی که همواره به دنبال دلقک‌بازی هستند گرفته شود و مشکلات کسانی که استخوان‌های آن‌ها شکسته می‌شود حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی اضافه کرد: امروز برخی از روستاهای استان با جمعیتی بسیار بالا با کمبود روحانی مواجه هستند، باید به این قشر توجه شود تا حوزه و روحانیت در بطن جامعه وارد شود و به وظایف و رسالت‌های خود عمل کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرزند حوزه است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید رویکرد انقلابی و ولایی داشته باشند و باید در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و آموزش و پرورش تحولی ایجاد شود./880/201/ب2

ارسال نظرات