۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۳۱۶
دبیر جمعیت فرهنگیان مبارز انقلاب اسلامی کشور:

صیانت از انقلاب به برکت خون شهدای دیروز و امروز است

دبیر جمعیت فرهنگیان مبارز انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه انقلاب تا امروز به برکت خون شهدا حفظ و صیانت شده است، گفت: نهضتی که با عنوان انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شکل گرفت مرهون فداکاری و ایثارگری افرادی است که خونشان ریخته شد و جانفشانی کردند.
مسلم میرزاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مسلم میرزاپور دبیر جمعیت فرهنگیان مبارز انقلاب اسلامی کشور امشب در مراسم یادواره یاوران ولایت که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع) با اشاره به اهداف یادواره های ویژه شهدا گفت: در فرهنگ انقلاب و سنت اهل بیت(ع) شهدا گنجینه‌های ارزشمند و سرمایه‌های عظیمی هستند که همواره باید نام و یادشان گرامی داشته شود از این رو برگزاری یادواره‌ها از ضروریات فرهنگی است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا در نزد خداوند افزود: به تعبیر قرآن و روایات شهدا کسانی هستند که از بزرگ‌ترین سرمایه خود یعنی حیات مادی گذشتند و در نزد خداوند از حیات پاک و معنوی برخوردار شدند آنان کسانی بودند که تنها با حق عجین شده و حق را می‌دیدند.

دبیر جمعیت فرهنگیان مبارز انقلاب اسلامی کشور با اشاره به بیان امام راحل در خصوص انقلاب اظهار کرد: در بیانات امام راحل آمده است که سرزمین ایران تا پیش از انقلاب هیچ هویتی نداشت انقلاب به سرزمین ایران هویت بخشید از این رو  مردم ایران خود برای سرنوشت سرزمین‌شان تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب تا امروز به برکت خون شهدا حفظ و صیانت شده است ابراز کرد: نهضتی که با عنوان انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شکل گرفت مرهون فداکاری و ایثارگری افرادی است که خونشان ریخته شد و جانفشانی کردند از این رو خون شهدا و سختی‌هایی که آنها کشیدند سرمایه‌های این انقلاب به شمار می‌رود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی که در زمان انقلاب سر داده می‌شد در حقیقت آرمان بزرگ امام راحل و شهدای انقلاب بود این شعارها معیاری بود که با هزینه کردن خون شهدا به دست آمد.

میرزاپور در ادامه با اشاره به شخصیت شهید مبارز انقلابی حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی این شهید بزرگوار دنیا را مبهوت و شگفت زده کرد این شهید بزرگوار با گنجینه و سرمایه ارزشمند اجداد خود که همان اهل بیت عصمت و طهارت بودند توانست در مقابل دشمنان در زندان و اسارت ایستادگی کند و ایران اسلامی را سرافراز کند.

وی در پایان گفت: این آزادی و امنیت جامعه امروز مرهون خون شهدایی است که خالصانه در راه خداوند متعال و عزت کشور جنگیدند و از جان خود گذشتند از این رو امروز ما وظیفه داریم که قدر این خون های ریخته شده را بدانیم و راه شهدا را ادامه دهیم./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات