۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۴۱۳۵۹
مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

عمل به قواعد دینی در عصر غیبت برای حفظ ارزش‌های دینی امری ضروری است

مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان گفت: زمان غیبت از نظر نیاز به امام با زمان ظهور مشابه است؛ از این رو وظیفه ما برای حفظ فرهنگ دینی در زمان غیبت، اطاعت از امام از طریق عمل به قواعد دینی است.
حجت الاسلام محمد علی عبداللهی

حجت الاسلام محمد علی عبداللهی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به اقدامات لازم برای حفظ اصالت‌های دینی در زمان غیبت گفت: زمان غیبت از نظر نیاز به امام با زمان ظهور مشابه است و از این رو وظیفه ما برای حفظ فرهنگ دینی در زمان غیبت اطاعت از امام از طریق عمل به قواعد دینی است.

وی در ادامه افزود: ما وظیفه داریم تمام دستورات دینی را همچون زمان ظهور ائمه(ع) و کیفیتی که آنها بیان کرده‌اند اجرا کرده و به آنها ملتزم باشیم؛ زیرا آن دستورات به طور مشخص و معلوم از طرف ائمه(ع) بیان شده و از این رو می‌توانند مبنای عمل در زمان غیبت باشند.

حجت الاسلام عبداللهی درباره مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: عمل به واجبات و ترک محرمات، یاری یکدیگر در امور اجتماعی و ملتزم بودن به دستورات دین و  فرمایشات ائمه(ع) در فعالیت‌های سیاسی موضوعی است که افراد باید در زمان غیبت در راستای تحقق فرهنگ انتظار به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر توجه به ارزش‌های دینی در سبک زندگی خاطرنشان کرد: اگر سبک زندگی بر مبنای ارزش‌های دینی باشد، رضایت امام زمان(عج) جلب شده و زمینه‌های ظهور فراهم خواهد شد.

مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین سپس به علت مقابله جریان‌های مادی گرایانه با فرهنگ انتظار اشاره کرده و ابراز داشت: التزام و عمل به فرهنگ انتظار و مقید بودن به دستورات دینی با منافع مادی گرایان تعارض دارد و از این رو این فرهنگ برای آنان تهدیدی جدی به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: عمل به فرهنگ انتظار فراهم ساختن شرایط ظهور و برپایی عدل را به همراه خواهد داشت و به همین دلیل جریان‌هایی ضد دینی که طرفدار استعمار و استثمار هستنند با فرهنگ انتظار مقابله می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین سپس به بیان کیفیت انتظار پرداخت و اظهار داشت: فرد منتظر در انتظار کارهایی را انجام می‌دهد که در راستای هدف نهایی انتظار قرار دارند، بنابراین ترویج و تشویق به نفی اقدام تاثیر گذار در راستای اصلاح جامعه در زمان غیبت برآمده از شایعات و برداشتی غلط و متناقض با هدف نهایی ظهور است، زیرا امام زمان(عج) در زمان ظهور به یارانی که پیرو ایشان باشند نیاز دارد.

وی در پایان گفت: جامعه منتظر فعال و پویا است و تحقق انقلاب اسلامی در ایران نیز گامی در حرکت به سوی فراهم ساختن شرایط ظهور بود؛ به این معنا که کشوری با ارزش‌های شیعی ساخته شد که در آن نیروهای قابلی رشد کرده و در فراهم شدن زمینه‌های ظهور موثر خواهند بود./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات