۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۴۴۱۸۲
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

فعالیت ۳۲۰ طلبه در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا

فعالیت ۳۲۰ طلبه در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا
معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: ۳۵۳ طلبه در زمینه ایجاد امید و روحیه بخشی به مردم و ارائه توصیه‌های بهداشتی در حال انجام فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن مردم و خانواده ها با این ویروس منحوس گفت: طلاب خواهر حوزه علمیه لرستان در این زمینه اقدامات گسترده ای انجام داده و در حال فعالیت هستند.  

وی ادامه داد: در زمینه توانمندسازی جامعه هدف و در راستای انتقال مفاهیم دینی و توصیه های پیشگیرانه بهداشتی 353 فعالیت مختلف از سوی 320 طلبه با محوریت تهیه بروشورو توزیع در شهرستان ها، ارسال پیامک تلفنی و معنوی و بیان توصیه های بهداشتی انجام شده است.

عزیزی اظهار داشت: 30 طلبه و مبلغ حوزه علمیه خواهران نیز در زمینه روحیه بخشی به بیماران در حال انجام وظیفه هستند.

وی از تهیه، تولید و توزیع دو هزار و 900 ماسک توسط 56 مبلغ طلبه خبر داد و اظهار داشت: چهار نفر از طلاب در عرصه رسیدگی به بیمارانی که بر اثر کرونا فوت کرده اند، در بحث شرعی فعالیت داشته اند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان ادامه داد: عیادت از بیماران توسط یک طلبه پرستار و یک طلبه داوطلب انجام شده است و این دو نفر با کادر پزشکی همراهی دارند.

وی افزود: 250 بطری محلول ضد عفونی کننده توسط هفت مبلغ طلبه و 550 دستکش نیز توسط 10 مبلغ تهیه شده و بین عموم مردم توزیع شده است.

عزیزی از گندزدایی و ضدعفونی تمامی مدارس علمیه به همت طلاب خبر داد و یادآور شد: طلاب مبلغ در زمینه روحیه بخشی به مردم در گروه ها و کانال های فضای مجازی توصیه بهداشتی، ختم قرآن و قرائت ادعیه به ویژه ادعیه مورد تأکید رهبری را بین مردم به اشتراک گذاشته اند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
خداوند «اسمه دواء و ذکره شفاء» قطعا بر بنده ضعیف النفس ترحم نموده و قدرت مبارزه و ریشه کنی ویروس کرونا را ارزانی خواهد کرد.
0
0