۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۵۱۸۹۲
امام جمعه مهاباد:

"رزمایش مواسات" پایه و اساس طرح‌های خیراندیشانه است

امام جمعه مهاباد گفت: رزمایش مواسات یک خمیرمایه، پایه و اساس طرح‌های خیراندیشانه است و به پایان کرونا محصور نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احسان‌الله برزگرپیشه  در تشریح فعالیت‌های انجام گرفته دربارۀ رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در این شهر اظهار داشت: به صورت خودجوش برنامه‌هایی برای تهیه بسته‌های غذایی و اهدای گوشت قربانی داشتیم، اما زمانی که در 21 فروردین بحث «مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا» از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، روند کمک‌های جمع‌آوری شده سرعت و شتاب گرفت و توانستیم با مدیریت بهتری به خانواده‌هایی که از نظر معیشتی و اقتصادی دچار مشکل شده‌اند، کمک‌رسانی کنیم.

امام جمعه مهاباد افزود: در منطقه ما از فضای مجازی به نحو احسن استفاده شد و تبلیغات خوبی انجام گرفت. با خیرین و کسانی که متمکن هستند، تماس گرفته و درخواست کمک شد. هنگام شروع فعالیت یک شتر و 6 گوسفند قربانی شد، همچنین بیش از 42 میلیون تومان بسته بهداشتی تهیه کردیم و به این صورت توانستیم تمام منطقه را پوشش دهیم و نیاز مردم را در این زمینه‌ها برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام برزگرپیشه تصریح: بسیجیان هم در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی، وجوهات و پخش اقلام بسیار فعال بودند و در این زمینه هم بیش از 70 میلیون تومان جمع‌آوری و اهدا شد و کمک‌ها همچنان ادامه دارد. خوشبختانه مردم همچنان به ائمه جمعه اعتماد دارند؛ اگر آنها فعالیتی را شروع کنند معمولاً موفق خواهند شد؛ چراکه پشتوانه مردمی دارند. شیوع کرونا بسیار تأسف‌بار بود اما باعث شناسایی بسیاری از ظرفیت‌ها در جهت خدمت به مردم شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان مهاباد با اشاره به جلسات خود با بسیج، خیریه‌ها، نیروهای مردمی، شهرداری، شورای شهر و مسئولین گفت: در شروع کار تلاش شد موازیکاری نشود و اعتدال و عدالت هم رعایت شود. به همین منظور، یک فهرست واحد و جامع از اسامی نیازمندان تهیه شد و با خودداری از تکرار اسامی، بسته‌های معیشتی توزیع شد و البته همچنان ادامه دارد.

وی درباره هماهنگی میان نهاد نماز جمعه و ائمه جماعات مساجد توضیح داد: با ائمه جماعات و پایگاه‌های مساجد محل به صورت جلسات حضوری و هم تلفنی روزانه در ارتباط هستیم و اگر نیاز به کمک یا حل مشکلی باشد، ورود می‌‌کنیم. همه کنار هم هستیم و با نام‌های «گروه یاوران سلامت» و «قرارگاه رزمایش مواسات» فعالیت می‌کنیم.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: رزمایش مواسات یک خمیرمایه و پایه و اساس طرح‌های خیراندیشانه است و به پایان کرونا محصور نمی‌شود. این رزمایش با محوریت نهادهای مردمی به وجود آمده است و باید ادامه داشته باشد تا در آینده برای اتفاقات دیگر آمادگی داشته باشیم.

رزمایش مواسات، نمایش جلوه‌ای از فرهنگ و تمدن شیعی است

حجت‌الاسلام اصغر رضوانی خطیب نماز جمعه شهرستان دهاقان در استان اصفهان درباره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه که از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه شد، گفت: مواسات موضوع یک حرکت جهادی و نشان دهنده فرهنگ و تمدن اسلامی در برابر فرهنگ غربی است که حتی در آن ماسک‌ها را از هم راهزنی کردند، لذا این رزمایش یک حرکت فرهنگی مناسب برای نمایش گوشه‌ای از عظمت فرهنگ و تمدن شیعی است.

رئیس قرارگاه شهرستان دهاقان گفت: نقش امام جمعه به عنوان رئیس قرارگاه رزمایش مواسات، وابسته به ذوق، سلیقه، دردشناسی و اعتبار او بین مردم است. هرچه که امام جمعه از مقبولیت بیشتری برخوردار باشد، موفق‌تر است. اهم نکات در این زمینه رفتار امام جمعه است، او باید اول از همه خود را مسئول کمک ‌کردن و یاری رساندن به دیگران بداند.

حجت‌الاسلام رضوانی افزود: دفتر امام جمعه پناهگاه و ملجاء مستضعفین منطقه است و همواره سعی در خدمت‌گزاری به آن‌ها را دارد و با همکاری خیرین در این جهت قدم بر می‌دارد. در قرارگاه رزمایش مواسات با دسته‌بندی موضوعات مورد نیاز مانند خانواده، اشتغال و معیشت، کمک‌ها دسته‌بندی شد و با محوریت رزمایش مواسات، جلوی موازی‌کاری گرفته شد.

امام جمعه دهاقان درباره زمان پایان رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه گفت: اصل موضوع مواسات نباید تمام شود؛ همگی باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌ها برای مقابله مشکلات و بحران‌ها فراهم باشد و آماده باشیم که به طور هماهنگ، هدفمند و با سرعت بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات