۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۴۴۹۹
آیت الله ری شهری:

انسان های ظاهربین به کامیابی دنیا دل می بندند

انسان های ظاهربین به کامیابی دنیا دل می بندند
تهران - نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کامیابی انسان در نجات از آتش دوزخ است، گفت: تنها انسان های ظاهربین به کامیابی دنیا دل می بندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه سال تحصیلی جدید که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در فرازی از دعای مکارم الاخلاق آمده، بارالها؛ روزی من کن فوز در روز قیامت را.

وی درباره فوز، عنوان کرد: برخی فوز را انجام افعال خیر و اجتناب از اعمال شرور بیان می‌کنند و بعضی دیگر نیز فلاح و فوز را دارای یک معنا می‌دانند.

آیت‌الله ری‌شهری فوز را کامیابی بیان و اظهار داشت: انسان اگر در قیامت کامیاب شود به فوز دست‌یافته است، لفظ فوز در قرآن کریم ۲۹ مرتبه در دو معنا به‌کار رفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از آن معانی مربوط به انسان‌های ظاهربین می‌شود که تنها همین دنیا را می‌بینند و کامیابی و موفقیت را در این عالم جستجو می‌کنند بدون اینکه به کامیابی عالم آخرت توجه داشته باشند؛ برای همین زمانی که ثروت قارون را می‌دیدند می‌گفتند اوضاع او بسیار خوب است.

وی ادامه داد: در جای دیگر قرآن کریم می‌فرماید برخی مسلمانان دررفتن به جهاد سستی می‌کنند به‌گونه‌ای که اگر مسلمانان کشته و اسیر دهند خدا را شکر می‌کنند از اینکه در این جهاد حضور نداشتند و در صورت پیروزی حسرت می‌کشند که چرا در این فوز شریک نبودند تا از غنائم بهره ببرند.

آیت‌الله ری‌شهری درباره معنای حقیقی فوز، گفت: قرآن در معنای دوم فوز می‌فرماید این فوز نیست که انسان در عالم دنیا کامیاب شود بلکه اگر آدمی از آتش دوزخ نجات پیدا کند و وارد دوزخ نشود این همان فوز یعنی کامیابی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: لذت‌های دنیوی فریب، زودگذر و ناپایدار است و فوز در قیامت نصیب انسان می‌شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات