۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۳۲۷
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم مطرح کرد؛

تربیت نسل جوان انقلابی؛ خدمت ماندگار مرحوم آیت الله مصباح

تربیت نسل جوان انقلابی؛ خدمت ماندگار مرحوم آیت الله مصباح
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تربیت نسل جوان برخوردار از نگاه معرفتی درست به اسلام در حوزه و دانشگاه را از یکی از خدمات برجسته آیت الله مصباح عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین خدمات مرحوم آیت الله مصباح پرداخت و گفت: مرحوم علامه مصباح چند جنبه توام با هم داشتند که ایشان را در بین دیگران شاخص می کرد.

وی با اشاره به بعد علمی شخصیت آیت الله مصباح افزود: بعد علمی و پژوهشی، نظریه پردازی و صاحب نظری ایشان در مباحث علمی و فلسفی به ویژه با توجه به نیازهای زمانه و شبهات با نگاه محققانه، نقادانه و نوآورانه از ویژگی های برجسته آن مرحوم بود.

استاد حوزه علمیه قم حضور سیاسی و اجتماعی فعال و اثرگذار در مقاطع و فراز و نشیب های مختلف را از دیگر ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله مصباح برشمرد و اظهار داشت: ایشان با اخلاص انقلابی و نگاه عمیق به مقوله اسلام اجتماعی و سیاسی و انقلاب اسلامی به تکلیف خود عمل می کردند، در دهه 70 و دهه اخیر نقش ایشان بسیار اثرگذار بود.

وی تربیت نسل جوان برخوردار از نگاه معرفتی درست به اسلام در حوزه و دانشگاه را از یکی از خدمات برجسته آیت الله مصباح عنوان کرد و ادامه داد: هزاران نفر از کسانی که در دهه 70 و 80 دوره دانشجویی خود را سپری می کردند، امروز در گوشه و کنار کشور منشأ خدمات هستند و در مجموعه های رسمی و اداری با نگاهی انقلابی به تلاش و تأثیرگذاری مشغول هستند، این افراد که امروز فعال هستند در مکتب و مدرسه فکری آیت الله مصباح تربیت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به ویژگی برجسته اخلاقی، معنوی و سلوکی آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: ایشان اگر چه به خاطر موضع گیری های انقلابی، مورد هدف حملات و تبلیغات رسانه ای بیگانگان و جبهه فکری ضد انقلاب اسلامی قرار گرفتند، ایستادگی کردند و مقاومت ایشان در عرصه دفاع فکری و جهاد فرهنگی و معرفتی با مجاهدت کسانی مانند شهید سلیمانی در جهاد مبارزه با استکبار جهانی و نفوذ بیگانگان در منطقه قابل مقایسه است.

وی عنوان کرد: مرحوم آیت الله مصباح نقشی را در عرصه معرفتی و فرهنگی داشتند که کسانی مانند شهید سلیمانی در عرصه جهاد سخت و رویایی با دشمنان اسلام ایفا می کردند و می کنند، امیدواریم خداوند متعال به شاگردان و دوستداران ایشان توفیق دهد که همین مسیر را با استقامت و با عمق معرفتی طی کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
هر قديسي گذشته اي دارد و هر گناهکاري آينده اي
0
0