۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۰۷۱
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد؛

گزارشی از آخرین تحولات صورت گرفته در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان

گزارشی از آخرین تحولات صورت گرفته در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان
خوزستان - حجت‌الاسلام موسوی زاده به تشریح آخرین دستاوردها و تحولات صورت گرفته در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان پرداخت.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، به ارائه گزارشی به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: به لطف خدا و پیگیری‌های مدیریت حوزه علمیه خوزستان، موضوع امتحانات شفاهی سطح سه حل شد، این امتحانات سابقاً توسط قم انجام می‌شد و حدود ۲۰۰۰ طلبه در پشت دیوار امتحان شفاهی سطح ۳ معطل بوده و شفاهی ۱۰ به‌عنوان یک ناقصی در پرونده بسیاری از طلاب وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده طلاب بسیاری توانستند در همین اهواز از سد این امتحان بگذرند.

وی افزود: موضوع بعدی مصاحبه درس خارج است، این مصاحبه قبلاً توسط قم انجام می‌شد و در حال حاضر کاملاً واسپاری آن به اهواز صورت گرفته است، مجوز اساتید گرفته‌شده است، به لطف خدا بعد از فروکش کردن فضای کرونا هر چهار دوره آن برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی، ادامه داد: بعد از مجوز مصاحبه‌ درس خارج و سطح ۳، مجوز مدارج علمی و امتحانات سطح ۴ نیز گرفته‌شده و این یک امتیاز ویژه برای استان خوزستان است.

وی عنوان داشت: موضوع مهم بعدی موضوع رشته‌های تخصصی است که با پیگیری‌های فراوان موسسه عالی آموزشی امیرالمؤمنین(ع) در صف تصویب شورای عالی قرارگرفته که اگر این امر صورت پذیرد امکان تحصیل در تمامی رشته‌های تحصیلی فراهم می‌گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: همچنین مجوز برگزاری امتحانات استادی نیز به حوزه علمیه خوزستان واگذارشده و متقاضیان باید علاوه بر امتحانات کتبی امتحانات مهارتی نیز بدهند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، ضمن قدردانی از زحمات معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان، بیان داشت: قلب یک مدرسه‌ علمیه معاونت آموزش است و اگر آموزش در مدرسه‌ علمیه‌ای فعال و منظم نباشد آن مدرسه منظم و فعال نمی‌شود‌.

وی در ادامه به  تدوین برنامه ۵ ساله‌ی حوزه علمیه خوزستان، اشاره کرد و گفت: در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی حوزه علمیه کشور توانسته کارهای خوبی را انجام دهد که ازجمله آن‌ها تدوین  چشم‌انداز 1414 است که بعد از تدوین آن توسط حوزه علمیه کشور برش استانی آن در سه برنامه‌ی 5 ساله تدوین شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: هر برنامه‌ی 5 ساله به پنج برنامه‌ی یک‌ساله تقسیم می‌شود که هر مدرسه باید برنامه‌ی یک‌ساله‌ی خود را با توجه به ظرفیت‌های خودتنظیم کند و انتظاری که از معاونین آموزش مدارس می‌رود این است که آیتم‌هایی که مربوط به معاونین آموزش است را پیاده سازی کنند./ت302/

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات