۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۲۶۳۸
مجری و کارشناس برنامه زندگی پس از زندگی:

زندگی پس از زندگی؛ ۱۵ هزار نفر را از خودکشی منصرف کرد

زندگی پس از زندگی؛ ۱۵ هزار نفر را از خودکشی منصرف کرد
موزون گفت: بلاگر‌ها به خاطر جذب فالور با اعتقادات مردم بازی نکنند، زندگی پس از زندگی، ۱۵ هزار نفر را از خودکشی منصرف کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، عباس موزون مجری و کارشناس برنامه زندگی پس از زندگی عصر شنبه در مراسم تحلیل و تجلیل از برنامه زندگی پس از زندگی از منظر علمی و پژوهشی که به همت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم در سالن همایش های امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند در ابتدای سوره بقره می فرماید«این کتاب قطعاً هدایت کننده است به شرطی که به غیب ایمان داشته باشید».

وی افزود: دو قرن است که آموزش و پرورش از باختر وارد می شود که این مدل به محسوسات و ماده اعتقاد دارد در مواد درسی خود جایگاهی برای غیب و غیرماده قائل نیست.

موزون با اشاره به اینکه در علوم مادی باید بهترین باشیم، ابراز کرد: چرا در مدارس و دانشگاه مباحث غیب را کنار گذاشته ایم و تنها به مباحث ملموس و محسوس می پردازیم، مگر قرآن نفرموده است هدایت برای کسانی است که به غیب ایمان دارند.

مجری برنامه زندگی پس از زندگی با تاکید بر اینکه آنچه ما را نسبت به غیب نگه داشته است، محرم و عاشورا است، تصریح کرد: آموزش و پرورش مغز ما را تجربی به بارآورده است و سستی در دین و اعتقادات از تجربی گرای صرف بودن نشأت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه می توان از تجربه نیز به خداوند خالق رسید، عنوان کرد: هر مخلوقی یک خالق دارد که اگر با دقت به کیفیت آن خلق شده بنگریم قطعاً به بزرگی خالق پی خواهیم برد لذا فرموده است، أَفَلَا يَنْظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ.

موزون بازگشت به دنیا را 4 شیوه دانست و اظهار کرد: اختیاری، اجباری، اصرار و بدون گفت و گو، چهار شیوه بازگشت افراد به دنیای فانی است و  آیت الله صافی گلپایگانی و حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه از جمله افرادی بودند که بازگشت اختیاری به دنیا داشتند.

وی ادامه داد: آیت الله صافی برای تکمیل کتاب منتخب الاثر و حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به دلیل علاقه به تحصیل به دنیا برگشت داده شده‌اند، دوسال تلاش کردیم با آیت الله صافی دیدار و گفت و گو کنیم اما شرایط کرونایی این اجازه را به ما نداد.

کارشناس و مجری برنامه با انتقاد از برخی بلاگرها برای جذب فالور گفت: برخی از بلاگرها بدون پشتوانه علمی و تحقیق و بررسی و تنها برای جذب فالور به علمی و تحقیقی بودن این برنامه می تازند و با اعتقادات مردم بازی می کنند در حالی که شخصیت هایی همچون دکتر ایموند مودی کارشناس فصل دوم برنامه زندگی پس از زندگی از کارشناسان خارجی این برنامه بودند.

وی با اشاره به بالا بودن آمار انصراف از خودکشی اظهار کرد: 15 هزار نفر با دیدن این برنامه از اقدام به خودکشی منصرف شده اند که از این تعداد 8 هزار نفر خودشان و 7 هزار نفر دیگر اعلام کردند از نزدیکانشان قصد خودکشی داشته اند اما به واسطه تماشای این برنامه منصرف شده اند.

موزون با تاکید بر اینکه آمارهای صداوسیما ضرورت ادامه این برنامه را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: این برنامه دو رکورد دارد که یکی رضایتمندی مخاطبان با بیش از 92 درصد در فصل دوم است و رکورد دیگر مربوط به سال قبل است که بیش از 94 درصد از این برنامه رضایتمندی داشته اند، همچنین باید گفت زندگی پس از زندگی به دنبال اثبات یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
این آمار را از کجا آوردین
0
0