۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۷۱۹۱۷۹
رییس هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسین چالوس:

طلاب باید به سلاح بصیرت مجهز باشند

طلاب باید به سلاح بصیرت مجهز باشند
مازندران - حجت الااسلام آل حبیب گفت: طلاب در حوزه دین باید به سلاح بصیرت مجهز باشند تا بتوانید خود و دیگران را از غوطه ور شدن در شبهات و تهاجم دشمن نجات دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت السلام عبدالغفار آل حبیب، رییس هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس با تأکید بر اهمیت علم آموزی بویژه علم دین گفت: بیشترین تأکید قرآن و روایات، کسب علم، تفکر، تعقل و تدبر است.

وی با اشاره به این که در آیات اول تا چهارم سوره الرحمن، خداوند، خود را نخستین معلم معرفی کرده که پس از آفرینش انسان، به او علم بیان آموخت، افزود: در آیه پنجم سوره طه اشاره دارد، اگر علم از انسان گرفته شود در ردیف چهارپایان قرار خواهد گرفت و اگر انسان به زیور علم و دانش آراسته شود در ردیف ذات قدسی الهی و ملائک مقرب قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام آل حبیب با بیان اینکه اصل آفرینش خلقت جهان، بر عالم شدن انسان استوار گشته است، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی باید همه توجه و دغدغه آنها کسب علوم دینی باشد، چون نیاز طلاب و عموم جامعه به آن بسیار زیاد است.

رییس هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس با اشاره به این که علم بدون بصیرت ثمره ای ندارد، ادامه داد: طلاب در حوزه دین باید به سلاح بصیرت مجهز باشند تا بتوانید خود و دیگران را از غوطه ور شدن در شبهات و تهاجم دشمن نجات دهند.

وی با بیان اینکه طلاب باید از فرصت به وجود آمده در جهت علم آموزی و کسب تقوا بهره گیرند، تصریح کرد: علم همچون بذری است که نیاز به بستری مناسب برای رویش و جوانه زدن دارد و تزکیه این بستر است

حجت الاسلام آل حبیب با اشاره به اینکه فرصتی که امروز برای علم آموزی در اختیار طلاب است در گذشته وجود نداشت، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه بسترهای لازم برای علم آموزی در حوزه فراهم است.

رییس هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس با بیان اینکه پیامبرگرامی اسلام(ص) مودت اهل بیت(ع) را بر همگان واجب و در حدیث ثقلین همه ما را به چنگ انداختن به دو ریسمان قرآن و اهل بیت(ع) وصیت کردند، افزود: طلاب حوزه نیز این مسأله مهم را از همین ابتدای مسیر جزء برنامه های اصلی خود قرار دهند تا از شر هواهای نفسانی در امان بمانند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب جوان حوزه فکر و عمر خود را صرف امور بیهوده نکنند، خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مساجد و پایگاه های بسیج باید پررنگ باشد.

حجت الاسلام آل حبیب با بیان اینکه طلاب در کنار کسب علم و تزکیه نفس، به نشر معارف و پاسخگویی به شبهات دینی بپردازند، بیان داشت: اگر در این مسیر کوتاهی از ما سر بزند، عرصه را بر غرض ورزان دین هموار می کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات