۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۳۷۹۷۹
در برنامه گلبرگ مطرح شد؛

رضامندی و خیرمداری دو شاخصه محک موفقیت زندگی

کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه رضامندی و خیرمداری دو شاخصه محک موفقیت زندگی مشترک است، گفت: افرادی که در زندگی مشترک از این دو شاخصه برخوردار هستند زندگی آرام و توأم با عشق و مَحبت خواهند داشت.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس پسندیده، کارشناس خانواده و رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه گلبرگ از شبکه سه سیما با اشاره به اینکه در سبک زندگی دینی دو شاخصه برای محک موفقیت زندگی مشترک وجود دارد، گفت: این دو شاخصه رضامندی و خیر مداری هستند.

 

وی افزود: منظور از رضامندی این است که فرد تا چه اندازه از واقعیت‌های زندگی خود مطلع بوده و سعی می‌کند خود را با شرایط موجود وفق دهد و هر چه که فرد در شناخت این واقعیت‌ها و مطابقت با آن موفق تر باشد در زندگی از میزان آرامش بیشتری برخودار بوده و موفق تر است.

 

کارشناس مذهبی خانواده تصریح کرد: امروزه رسانه‌ها چه در سطح ملی و چه در سطح غیر ملی آروزهای دور و درازی را برای مردم ترسیم می‌کنند که فرد به هنگام رسیدن به یک آروز باز تلاش مجددی را برای رسیدن به آرزوی دیگر آغاز می‌کند و از آن جایی که این آرزوها دور دراز بوده و رسیدن به آن وقت زیادی را از انسان می‌گیرد در نتیجه میزان رضامندی انسان را از زندگی به شدت تحت شعاع قرار داده و میزان رضایت او را کاهش می دهد.

 

حجت الاسلام پسندیده با تأکید بر اینکه درباره خیرمندی نیز این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که انسان باید در زندگی به دنبال خیرمندی و خیر رساندن به دیگران باشد، گفت: همین که فرد به دنبال ایجاد خیر و خوبی در زندگی خود و دیگران است میزان رضایت او را در زندگی افزایش داده و با کاهش مشکلات و نزدیک شدن قلب ها به یکدیگر میزان چالش ها در زندگی مشترک کاهش یافته و فرد از هر بحران برای خود و خانواده یک فرصت ایجاد می‌کند که این موضوع موجب موفقیت فرد در زندگی شخصی می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌هایی که می‌خواهند از میزان موفقیت خود در زندگی مشترک مطلع شوند باید این موارد رادر نظر بگیرند، افزود: این دو معیار در سنجش موفقیت در تمامی جوامع یکسان است.

 

کارشناس مذهبی خانواده با اشاره به اینکه ازدواج یک سنت پسندیده است که باید با توجه به ملاک‌های مختلفی انجام شود تا رضامندی و خیر مداری فرد را تأمین کند، تصریح کرد: برای اینکه فرد یک ازدواج موفق داشته باشد باید در ابتدا انتخاب درست و شایسته ای را داشته باشد و در کنار انتخاب شایسته فرد باید به طرف مقابل علاقه داشته باشد.

 

حجت الاسلام پسندیده با بیان اینکه بعضی از خانواده‌ها و والدین با توجه به اینکه فرد شایسته است و مصلحت های لازم را دارد دختر و پسر خود را مجبور به ازدواج با طرف مقابل می کنند، یادآور شد: اگر دختر و پسر به طرف مقابل علاقه‌ای نداشته باشند در دراز مدت زندگی آن‌ها دچار بحران شده و به طلاق و یا بی‌وفایی به همسر ختم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در کنار مصلحت ها باید علاقه و احساس دختر و پسر را به طرف مقابل در نظر بگیرند و بدانند که محبت چیزی نیست که به مرور ایجاد شود بلکه مَحبت به علت حسن داوری نسبت به افراد شکل می‌گیرد بر همین اساس اگر یک نفر براساس مصلحت‌ها خوب بود ولی دختر یا پسر نسبت به او حسن داوری نداشت شکل‌گیری این مَحبت کار بسیار مشکلی بوده و درنتیجه یک زندگی را با مشکل جدی مواجه می‌کند که در بالا به آن اشاره شد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات