۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۳۸۶۳۴
استاد حوزه علمیه جیرفت:

قرارداد دولت با «آناس» ناسازگار با اقتصاد مقاومتی است

استاد حوزه علمیه جیرفت با اشاره به قرارداد 3/6 میلیارد یورویی دولت با سازمان دولتی بزرگراه‌های ایتالیا (آناس)، گفت: دولت با انعقاد این قراردادها به خود و کشور ضرر وارد می کند، چرا که سبب خروج ارز از کشور و بی توجهی دولت به توان داخلی است.
محمد تقی سعیدی استاد حوزه علمیه جیرفت محمد تقی سعیدی استاد حوزه علمیه جیرفت اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی، استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به قرارداد 3/6 میلیارد یورویی دولت با سازمان دولتی بزرگراه‌های ایتالیا (آناس)، گفت: دولت با انعقاد این قرارداد ها به خود و کشور ضرر وارد می کند، چرا که سبب خروج ارز از کشور و بی توجهی دولت به توان داخلی است.

 

این استاد حوزه علمیه جیرفت افزود: در بسیاری از بخش ها به ویژه راه‌سازی و ساختمان، جمهوری اسلامی به قله های خوبی رسیده است؛ ساخت 1200 کیلومتر بزرگراه نیز کار جوان ایرانی و محل ظهور توانمندی های کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه این قراردادها با اقتصاد مقاومتی ناسازگار است، یادآور شد: حرکت کلی دولت نشان می دهد که دولتمردان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند.

 

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به انتخابات 96، تصریح کرد: با ادامه همین روند کاری دولت در انتخابات آینده شکست خواهد خورد.

 

وی با اشاره به قضیه فیش های نجومی، گفت: مقصر اصلی حقوق های نجومی خود دولت است، چرا که بنا به تصریح وزیر اطلاعات و مجلس، دولت از این قضیه اطلاع کامل داشته است؛ اما به این قضیه رسیدگی نکرده است.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به عملکرد دولت، گفت: آمارهای رئیس جمهوری به ویژه آمار ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در این دولت دروغی بیش نیست و با توجه به اوضاع جامعه به هیچ عنوان این آمارها قابل قبول نیست.

 

وی دولت را دولت راستگویان دانست و اظهار داشت: توجه به عمق جامعه و متن مردم نشان می دهد که مردم از عملکرد دولت ناراحت هستند.

 

روحانیت خود را خرج توجیه کم کاری های دولت کرده است

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: متاسفانه عملکرد ضعیف دولت روحانیت را به زحمت انداخته است؛ چرا که روحانیان خود را مسؤول دفاع از انقلاب اسلامی و اصل نظام می دانند؛ بر همین اساس مجبورند که در مقاطع مختلف به تبیین مسایل و بیان کوتاهی های دولت بپردازند و اصل قضایا را برای مردم تشریح کنند تا احیانا بد بینی به نظام در بین مردم شکل نگیرد.

 

حجت الاسلام سعیدی در پایان مشکل اصلی دولت را تجمل گرایی و ولخرجی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید دولت تجمل است و به طور کلی ولخرجی های زیادی را مرتکب می شود./302/9701/ب1

ارسال نظرات