۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۴۱۸۲۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

ترویج فرهنگ نماز سبب کاهش آسیبهای اجتماعی می‌‌شود/ اقامه نماز جماعت در مدارس رضایت‌بخش نیست

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ترویج فرهنگ والای نماز در کشور امری ضروری است، گفت: توجه به موضوع نهادینه کردن و فرهنگ سازی نماز جماعت و نماز جمعه دارای اهمیت بالایی است و سرمایه‌گذاری در گسترش فرهنگ نماز کاهش آسیبهای اجتماعی را به همراه دارد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان مرکزی در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خمین، با بیان اینکه ائمه جمعه در کشور باید با کار، تلاش و همت همه جانبه خود در مسیر خدمت به مردم گام بردارند، گفت: ائمه جمعه باید با برنامه ریزیهای منسجم روستا به روستا به امر تبلیغ بپردازند و برای مردم تاثیرات دنیوی و اخروی نماز را تبیین کنند.

 

مساجد در کشور در عین سادگی احداث شوند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مساجد به عنوان مظهری از دین، دارای بُعد معنوی هستند، ابراز کرد: مساجد در کشور باید بدون تزئینات خاص و در عین سادگی احداث شوند و باید از ظاهرسازی ها و معماری پر زرق و برق که مساجد را از رسالت اصلی خود دور می کند، جلوگیری شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ترویج فرهنگ والای نماز در کشور امری ضروری است، گفت: توجه به موضوع نهادینه کردن و فرهنگ سازی نماز جماعت و نماز جمعه دارای اهمیت بالایی است و سرمایه‌گذاری در گسترش فرهنگ ترویج نماز کاهش آسیبهای اجتماعی را به همراه دارد.

 

اقامه نماز جماعت در مدارس رضایت‌بخش نیست

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم و روایات موجود همه اقشار جامعه اسلامی باید در مساجد حضور فعالانه داشته باشند و در راستای فعالیتهای پسندیده ترویج معارف دینی تلاش کنند، اظهار داشت: جوان و نوجوان، سالمندان و همه و همه باید به صورت منسجم در مساجد حضور یابند در در مسیر گسترش فرهنگ نماز جماعت در جامعه اسلامی گام بردارند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اقامه نماز جماعت در مدارس در حال حاضر رضایت‌بخش نیست، خاطر نشان کرد: آموزش و اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و تدابیر بیشتری در این زمینه اتخاذ شود.

 

موضوع زکات و پرداخت زکات در کشور

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به موضوع زکات و پرداخت زکات در کشور، گفت: شاهدیم که زکات در قرآن کریم 400 بار تکرار شده است و در این راستا باید موضوع مهم احیای زکات جدی گرفته شود، چرا که نماز بی زکات صحیح است اما قبول نیست.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش بینیِ 300 میلیارد تومانی جمع آوری زکات دارد، افزود: پرداخت زکات فاصله طبقاتی در جامعه را کاهش می‌دهد و  اگر این امر محقق شود خدمتی ماندگار برای رفع نیاز مستمندان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با بیان اینکه زکات یکی از ضروریات و واجبات دین اسلام است، بیان کرد: دین مبین اسلام همواره بر فریضه زکات تاکید داشته و در این راستا فرهنگ زکات باید در مساجد و از سوی ائمه جماعات تبیین، ترویج و گسترش یابد./202/842/ب1

ارسال نظرات