۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۵۹۷۲۸
آیت الله موحدی کرمانی:

حمایت از کالای ایرانی از مسؤولان آغاز شود | نباید به شعار اکتفا کرد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حمایت از کالای ایرانی باید از مسؤولان آغاز شود، گفت: مسؤولان در زمینه حمایت از کالای داخلی نباید به شعار اکتفا کنند بلکه باید در عمل به تقویت اقتصاد ملی بپردازند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر استفاده از فرصت ماه مبارک رجب گفت: نباید از اعمال و فرصت های عالی این ماه مبارک غفلت کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 97 به سال حمایت از کالای ایرانی و سخنان رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی افزود: بنده به مردم خوب ایران تبریک می گویم که در حفظ شعارهای انقلاب موفق شدند و رهبر عزیز تأیید فرمودند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایران قبل از انقلاب وضع بدی داشت و در سلطه بیگانگان بود، اظهار داشت: رضا و محمدرضا پهلوی را انگلیس و آمریکا بر سرکار آوردند و کشور در اختیار بیگانگان قرار داشت.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند آزادی وجود دارد و برخی بی انصافی می کنند که می گویند آزادی وجود ندارد، ملت بعد از انقلاب احساس کرد که قدرت دارند و می توانند و با همین احساس در صحنه های گوناگون پیروز شد، درباره عدالت نیز کارهای خوبی صورت گرفته اما به فرموده رهبر انقلاب تا نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که ظرفیت های بسیاری وجود دارد که هنوز استفاده نشده است، ابراز داشت: رهبر انقلاب بر حمایت از کالای ایرانی تأکید فرمودند که امری واقعی و جدی است، خرید کالای داخلی اقتصاد کشور را تقویت می کند، این امر چرخ های تولید داخلی را به جای خارجی به حرکت در می آورد.

وی عنوان کرد: خریدار باید بداند که به همان اندازه ای که کالای ایرانی را حمایت می کند به اقتصاد ملی کمک کرده است، تولیدکنندگان نیز باید کیفیت کالا را بالا ببرند تا با کالای خارجی رقابت کنند، اگر کیفیت مناسب باشد تولید داخلی رونق گرفته و بازار قاچاق و واردات از رونق می افتد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حمایت و خرید کالای ایرانی باید از خود مسؤولان آغاز شود، مسؤولان در زمینه حمایت از کالای داخلی نباید به شعار اکتفا کنند بلکه باید در عمل به تقویت اقتصاد ملی و مبارزه با قاچاق بپردازند.

وی همچنین در سخنان خود با اشاره به اهمیت بزرگداشت مراسم معنوی اعتکاف، این برنامه مهم معنوی را فضایی برای خودسازی انسان دانست و تأکید کرد که این برنامه همواره باید دارای رونق بیشتری باشد.

آیت الله موحدی کرمانی با تبریک سالروز ولادت امیرمؤمنان علی(ع)، تصریح کرد: ادعای زبانی شیعه بودن کفایت نمی کند بلکه باید در عمل تابع سیره اهل بیت(ع) و امیرمؤمنان باشیم نه این که صرفا ادعای لسانی داشته باشیم.

وی با تأکید بر سرلوحه قراردادن عدالت علوی در اداره امور کشور اضافه کرد: مجلس و دولت باید در ارتباط با بودجه بسیار حساس باشند و نیازهای همه باید با بودجه برطرف شود، بودجه مانند خونی است که در بدن انسان جریان دارد و باید به همه اعضای بدن برسد./1323/

ارسال نظرات