۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۰۳۵۵۰
حجت الاسلام والمسلمین علوی خبر داد؛

تغییر راهبرد ضد جاسوسی از پدافندی به تهاجمی |شناسایی 290 جاسوس CIA در منطقه

تغییر راهبرد ضد جاسوسی از پدافندی به تهاجمی |شناسایی 290 جاسوس CIA در منطقه
وزیر اطلاعات از تغییر راهبرد ضد جاسوسی کشور از پدافندی به تهاجمی و شناسایی 290 جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا در منطقه و ضربه اطلاعاتی به آمریکا در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی به مردم اختصاص دارد، گفت: کار اطلاعاتی در وزارت بر پایه احکام اسلامی، اخلاق نبوی، قوانین جمهوری اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.

وی افزود: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر اساس علم و دانش و تجربیات اطلاعاتی و ریل گذاری با سند اطلاعاتی و امنیتی کشور صورت می گیرد که حاصل تدابیر امنیتی و راهبرد های تجربی سربازان گمنام و تدابیر رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات از مردم، برای مردم و با همراهی مردم انجام می شود؛ ما همواره برای امنیت مردم تلاش می کنیم؛ ما در زمینه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای و در عرصه حفظ جان، اموال و آبروی مردم با تلاش های فراوان امنیت آفرینی می کنیم؛ دستاوردهای خاموش سربازان گمنام حماسه های بزرگی را در کشور رقم زده است.

وزیر اطلاعات افزود: ما در سال گذشته توانسته ایم توطئه های 114 تیم تکفیری، 116 تیم مرتبط با منافقین، 44 تیم ضد انقلابی، 380 تیم قاچاق مواد مخدر، 188 تیم عملیاتی را خنثی کنیم؛ تنها در یک اقدام توانستیم یک تیم عملیاتی که متشکل از 4 نفر بود را در جنوب غرب کشور دستگیر کرده و تعداد 15 هزار فشنگ کلاشینکف را از آنها ضبط کنیم؛ همچنین با اشراف اطلاعاتی توانسته ایم صدها جاسوس را شناسایی و با خنثی سازی توطئه هایشان از جان صدها نفر از افراد مفید کشور دفاع کنیم؛ شناسایی برخی جاسوسان در مراکز حساس کشور و تحویل آن ها به مراکز قضایی نیز از سایر اقدامات سربازان گمنان امام زمان(عج) بوده است.

وی ادامه داد: ما در عرصه ضد جاسوسی راهبرد را از پدافندی به آفندی و تهاجمی تغییر داده و توانسته ایم ضربه های فراوانی به دشمن وارد سازیم؛ 290 جاسوس در کشورهای مختلف شناسایی شده و در تبادل اطلاعات با کشورهای دوست در اختیار آنها قرار گرفت و ارتباط CIA با آن ها قطع شد که کمیته شکست آمریکا این موضوع را یک ضربه مهلک برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا تلقی کرد و تحلیل گران نیز از آن به عنوان شکست بزرگی یاد کرده اند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امروز سلطه اطلاعاتی خود را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس وسعت داده ایم؛ با شناسایی یک شرکت جاسوسی در یکی از مراکز حساس که سعی می کرد قطعات معیوب تولید کند، عملیاتشان را خنثی کرده و جان بسیاری از مردم را نجات داده ایم.

وی با اشاره به عملکرد وزارت اطلاعات در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ما با اشراف اطلاعاتی بر مفسدان اقتصادی تاخته و آنها را دستگیر کرده ایم؛ در این راستا توانسته ایم صدها هزار هکتار از اراضی که مفسدان با کلاهبرداری در اختیار گرفته بودند را آزاد و به دست صاحبانشان برسانیم؛ همچنین هنگامی که یک شخص 209 میلیون درهم اماراتی را به سرقت برد، توانستیم با اشراف اطلاعاتی او را به کشور بازگردانده و پول مردم را به آنها بازگردانیم؛ در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی سعی کرده ایم تا مطالبه رهبری مبنی بر ایجاد امنیت برای فعالان اقتصادی را تحقق بخشیم و در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در حوادث سیل همراه با مسؤولان و نیروهای مردمی در مناطق سیل زده حضور پیدا کرد، گفت: عزیزان در این وزارت بخشی از حقوق خود را به مردم سیل زده اهدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز تحریم های آمریکا تأثیر خود را از دست داده است، ابراز داشت: مقامات کشورهای همسایه به اقتدار و عزت و شکوه ایران اسلامی اذعان داشته و خواستار ایجاد تعامل اقتصادی با ما هستند؛ بدون شک همه این اقتدار در سایه هدایت های رهبری در گام دوم انقلاب محقق شده است و ما باید در زیر سایه هدایت های ایشان وحدت خود را حفظ کنیم، زیرا این وحدت بستر ساز ظهور مهدوی است./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات