۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۶۱۴۰۷۷

بقایای ۸۶ نفر از مسلمانان کشته‌شده توسط صرب‌ها، به خاک سپرده شد

بقایای ۸۶ نفر از مسلمانان کشته‌شده توسط صرب‌ها، به خاک سپرده شد
در پی کشف بقایای پیکر افرادی که در جریان قتل‌عام سال 1992 در بوسنی کشته شده بودند، دیروز هزاران نفر در مراسم تشییع بقایای پیکر و دفن آنان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روز گشته هزاران نفر با تجمع در روستای «هامبارینه» در مراسم تشییع بقایای پیکرهای ۸۶ نفر از مسلمانانی که در جریان جنگ‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ کشته شده‌اند، شرکت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این مراسم در نزدیکی یک استودیوم فوتبال برگزار شد و تابوت‌ها به وسیله پارچه سبز پوشانده شده بودند.

بقایای قربانیان جنگی، سال ۲۰۱۷ کشف شد. بقایایی که دیروز به خاک سپرده شد، مربوط به گروهی ۸۶ نفره از مجموع حدود ۲۰۰ مسلمان بوسنیایی و کروات اهل شهر «پریدور» واقع در شمال‌غربی بوسنی است، که در آگوست ۱۹۹۲ به دست نیروهای صرب کشته شدند.

این افراد به یک اردوگاه در نزدیکی شهر پریدور منتقل شده بودند و به آنها گفته شده بود که به عنوان اسیر جنگی مبادله خواهند شد. اما در حالی که این اسرا انتظار آزادی را می‌کشیدند، صرب‌ها آن را به لبه پرتگاهی برده، به خط کردند و به رگبار بستند. بعدا اجساد این افراد به داخل دره‌ که ۱۰۰ متر عمق داشت پرتاب شد و روی آنها نیز پاره سنگ ریخته شد تا اجساد کشف نشود.

کشتار یاد شده بخشی از یکی از بدترین بحران‌های قومی است که گفته می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار نفر در جریان آن کشته شده‌اند. در جریان جنگ دهه نود در این منطقه، بیش از سه هزار نفر از افرادی که صرب نبودند، فقط در شهر پریدور کشته شدند. ده‌ها هزار نفر هم ناچار به ترک خانه‌هایشان شدند. ۶۵۰ نفر از ساکنان این منطقه نیز هنوز با گذشت این سال‌ها، مفقودالاثر هستند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات