۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۲۶۷۹۳

فرآیند ثبت دارایی مسؤولان نهاد‌های حاکمیتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد

فرآیند ثبت دارایی مسؤولان نهاد‌های حاکمیتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد
فرآیند ثبت دارایی مسؤولان نهاد‌های مهم حاکمیتی با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، پیش از این و به منظور تسهیل فرآیند ثبت دارایی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برای ایجاد دفاتر موقت در نقاط مهم حاکمیتی اعلام آمادگی کرده بود.

ایجاد این دفاتر در راستای  ثبت نام "ثنا" توسط مسؤولان بوده است،  مسؤولان مذکور می توانند در این سامانه اموالشان را  ثبت کنند.

با توجه به قرار گرفتن سامانه ثبت دارایی در بستر شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از مسؤولان پس از اخذ حساب كاربری شخصی "ثنا" اطلاعات اموال و دارایی خود را  در سامانه ثبت دارایی اظهار كرده اند.

در فرآیند اظهار دارایی لازم است اشخاص به اعتبار کلیه سمت هایی که پس از لازم‌الاجرا شدن قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ عهده‌دار شده اند، در بازه زمانی ابتدا و انتهای مسؤولیت دارایی خود را در فرم های پیش بینی شده سامانه اعلام نمایند.

همچنین اگر شخصی هم‌زمان بیش از یک سمت دارد موظف است به اعتبار هر سمت در شروع و پایان دوره مسؤولیت نسبت به ارائه فهرست دارایی موضوع ماده ۴ قانون مذکور اقدام نماید./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات