۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۶۴۸

طرح نشاط معنوی در بقاع کرمانشاه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره اوقاف کرمانشاه، حضور جوانان در بقاع متبرکه را مایه نشاط و آرامش آنها دانست و اظهار داشت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، برنامه های ویژه ای در این خصوص تدوین شده که یکی از این گونه برنامه ها طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه امام زادگان استان است.
طرح نشاط معنوي


حجت الاسلام محسن سلیمانی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به برنامه های این اداره در خصوص اوقات فراغت جوانان، اظهار داشت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، برنامه های ویژه ای در این خصوص تدوین شده که یکی از این گونه برنامه ها طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه امام زادگان استان است.

وی در ادامه با بیان این که مدت زمان برگزاری این طرح از 10 تیر ماه با برگزاری جلسه افتتاحیه لغایت 26 مرداد ماه به مدت 45 روز است، گفت: این طرح در بقاع متبرکه سیده فاطمه کرمانشاه، مسجد صاحب الزمان کرمانشاه، امامزاده باقر بیستون، احمدبن اسحاق سرپل ذهاب، امامزاده علی اکبر اسلام آباد غرب، سید عبیدالله هجیج پاوه، امامزاده احمد سنقر، جهان آرا خاتون سنقر، امامزاده محمود سنقر، امامزاده ابراهیم کنگاور، امامزاده باقر گودین، امامزاده ولی الدین صحنه و امامزاده مهدی هرسین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که در این طرح بیش از از 10 نفر از مبلغان به صورت تخصصی از قم به این استان اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر مبلغان اعزامی از قم، دانش جویان دانشکده علوم قرآنی و روحانیان و مبلغان بومی حضور دارند، تا ان‎شاءالله با برنامه ریزی خوب و دقیق برای هر چه بهتر برگزار کردن این گونه برنامه ها جوانان را با معارف ناب اسلامی آشنا سازند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه به بخشی از برنامه های اجرایی در این طرح ها اشاره کرد و اظهار داشت: عمده برنامه های این دوره روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن، کلاس های اعقادی، احکام و سایر کلاس های فرهنگی، هنری و ورزشی است.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار متن آموزشی به صورت متمرکز از سازمان اوقاف تدوین و به سراسر کشور ارسال شده که امید است با هدایت و جهت دهی دقیق این طرح در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) به بهترین شکل اجرا شود.

این مقام مسؤول با بیان این که ثبت نام جوانان در این طرح ها رایگان است، بیان داشت: ثبت نام این طرح از 16 خرداد ماه آغاز و تا 4 تیر ماه در محل امام زادگان منتخب استان ادامه دارد و با توجه به مقتضیات استانی بیشتر برنامه های این دوره به صورت رایگان اجرا می شوند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: دوره این طرح مصادف است با ماه شعبان المعظم و رمضان المبارک، طرح قرآنی 1446 که به مناسبت تعداد سالهای تولد قرآن نام نهاده و برگزار می شود به صورت ویژه در طرح نشاط معنوی برگزار خواهد شد، به مناسبت نیمه شعبان هم طرح ختم قرآن به جهت سلامتی حضرت ولی عصر(عج) اجرا می شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به برنامه های جانبی این طرح گفت: از برنامه های جانبی این طرح می توان به برنامه های اردویی و زیارت امام زادگان استان اشاره کرد که این برنامه ها به صورت مداوم برگزار می شود و ان‎شاءالله برکات خوبی برای شرکت کنندگان در بر خواهد داشت و هدف اصلی هم شناخت این بزرگان به مردم استان به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

معاون اوقاف افزود: ستاد این طرح در همه شهرستان ها فعال شده و جلسات توجیهی، دستورالعمل ها و کارگاه های آموزشی در مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده است که در این جلسات کارشناسان فرهنگی و مدیران مراکز بقاع متبرکه و سایر دست اندرکاران طرح نشاط معنوی حضور داشتند.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تعداد 2500 پوستر و 30 بنر بومی شده طرح نشاط معنوی ویژه استان و همچنین ارسال پیامک از جمله فعالیت های تبلیغی این طرح می باشد که اختتامیه این طرح نیز 26 مرداد ماه بوده و در پایان از برگزیدگان این طرح و مبلغان تقدیر ویژه به عمل می آید./945/ت302/ب

ارسال نظرات