۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۴۰۳
عضو جامعه مدرسین:

مردم باید مبارزه با فساد را در عمل مسؤولان ببینند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امید به کشورهای غربی را بیهوده توصیف کرد و گفت: جهت درمان بیماری اقتصادی کشور مسؤولان سریع‌تر فسادهای مالی و پولی را در کشور از بین ببرند.
حجت الاسلام سيداحمد حسيني خراساني
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ با اشاره به آموزه‌های دینی گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه در صدد قطع رابطه با دنیا نبوده است؛ اصل اول این است که با همه ملت‌ها و دولت‌ها بر اساس موازین اسلامی با حفظ کرامت٬ استقلال٬ عزت ملی و دینی ارتباط داشته باشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی آمریکا به طور یکجانبه با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران قطع رابطه کرد؛ امام خمینی (ره) فرمود «ما از این تحریم‌ها متضرر نخواهیم شد؛ ما با تحریم‌ها و قطع رابطه آمریکا با تکیه بر نیروها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی تلاش خواهیم کرد که به استقلال اقتصادی و صنعتی دست پیدا کنیم».
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: در طول دوران نسبتاً بلند مدت قطع رابطه و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش علیه جمهوری اسلامی٬ این نظام توانست زیر سایه لطف پروردگار و تلاش متخصصان داخلی پیشرفت‌های خوبی پیدا کند.
وی ابراز داشت: هر چند سختی‌ها و دشواری‌های برای کشور دردسر ساز بوده است اما ملت و کشور را از پای در نیاورده و وادار به تسلیم نکرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: اکنون بنا به مصالحی با گذشت سالیان متمادی مسؤولان نظام با هدایت‌های رهبری با مذاکره قصد در رسیدن به تفاهم دارند و مسیر دیپلماسی سیاسی خودشان را روی موازین صحیح و سیاست‌های کلان نظام اسلامی ادامه می‌دهند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: واقعیت این است که نباید به دولت‌های اروپایی و آمریکایی چشم امید داشته باشیم؛ باید روز به روز ظلم‌های فراوان این کشورها به ملت و نظام ایران را مرور کنیم و بدانیم نمی‌توان به این کشورها امید زیادی داشت.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کلید مشکلات کشور گفت: تکیه بر منابع و نیروهای داخلی به شرطی محقق خواهد شد که دولتمردان و دیگر مسؤولان کشوری از زندگی و خانواده خود این حرکت را شروع کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امیر المؤمنین علی (ع) می‌فرماید «با کم و اندک خود بسازیم قناعت پیشه کنیم و چشم امید به کسانی که در صدد باجگیری هستند نداشته باشیم» بنابر این سخن امیر مؤمنان با توجه به اینکه غرب ثابت کرده است که جز دشمنی برای نظام ما چیزی ندارد ما باید بر خود اتکا کرده و هیچ گاه دست نیاز به سوی این کشورها دراز نکنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: اگر مسئولان همت کنند٬ بساط فسادهای مالی٬ اقتصادی و پولی را برچینند٬ با مردم با صداقت سخن بگویند٬ با صداقت رفتار کنند و دیگر شعار ندهند٬ مردم با دیدن این روحیه صادقانه در رفتار و کردار مسؤولان با آن‌ها هم جهت خواهند شد.
وی ابراز داشت: تحریم‌ها نه مشکل مردم است و نه مردم را خسته کرده است؛ آنچه مایه رنجش خاطر و اعتراض ملت شده است٬ مسائلی است که مسؤولان در رسانه‌های گفتاری و نوشتاری منعکس می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: سیستماتیک شدن فساد در کشور که از ادعای مسؤولان تراز کشور است و افزون بر آن اقتصاد کشور دچار بیماری سخت شده است نقش مهمی در تضعیف روحیه مردم خواهد داشت؛ این مسؤولان باید بدانند که بیماری اقتصاد از تحریم‌ها و قطع رابطه آمریکا نیست؛ این بیماری ناشی از سوء مدیریت‌ها ضعف نظارت‌ها و دلبستگی بعضی به دنیاست.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با نقل سخن دیگری از امیر المؤمنین علی (ع) مبنی بر اینکه «آیا جوانمردی نیست که این وابستگی و تعلق خاطر به دنیا و لذت‌ها و ثروت‌ها و کامجویی‌های دنیا را از خود دور کند؟» گفت: اگر مسؤولان تراز اول نظام در سخنان خود اعلام می‌کنند که اقتصاد کشور ما بیمار است٬ این بیماری ناشی از فسادها و اختلاس‌های بزرگ بانکی است.
وی ادامه داد: چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مسؤولان دیگر شعار مبارزه با فساد ندهند بلکه عمل کنند؛ مردم مبارزه با فساد را در عمل آن‌ها ببینند؛ ریشه کن شدن فساد را از کار آن‌ها مشاهده کنند./836/ت302/ج
ارسال نظرات