۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۲۴۵۱۲
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

تلاش هاي علمي امام کاظم سبب حفظ و استحکام اسلام راستين شد

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امام موسي کاظم(ع) را احياگر جنبش علمي پدر بزرگوارشان، امام جعفر صادق(ع) ذکر کرد و گفت: تلاش هاي علمي آن امام همام سبب حفظ و استحکام اسلام راستين شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امشب در مراسمی که به مناسبت شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر برگزار شد، گفت: امام موسي کاظم(ع) در علم و حلم، تواضع و مکارم اخلاقي شهرت بسيار داشت به نحوي که آن حضرت بدانديشان را با عفو و احسان خويش تربيت مي فرمود.

 

وي اظهار داشت: امام موسي کاظم(ع) در رساله مشهور «رسالة العقل» خويش اين نكته را مطرح كرده اند كه مناسب ترين عقل، عقلي است كه انسان و سعادت هميشگي و بهشت برين را براي او تضمين كند و نيمي از اين عقل،مهرباني كردن نسبت به مردم است.

 

حجت الاسلام غلامی گفت: يکي از مسائل فرهنگي اجتماعي عصر امام کاظم(ع) مسأله تقيه بود، دامنه تقيه امام موسي کاظم(ع) وسيع بود، آن حضرت در رابطه با حفظ مال، جان، عقيده، خط فکري و سياسي شيعيان را به تقيه دعوت مي کرد.

 

وی امام موسي کاظم(ع) را احياگر جنبش علمي پدر بزرگوارشان، امام جعفر صادق(ع) ذکر کرد و گفت: تلاش هاي علمي آن امام همام سبب حفظ و استحکام اسلام راستين شد.

 

حجت الاسلام غلامی گفت: نشر فقه جعفرى و اخلاق و تفسير و كلام كه از زمان امام صادق(ع) و پيش از آن در زمان امام محمد باقر(ع) آغاز و عملى شده بود، در زمان امام موسى كاظم(ع) نيز به پيروى از سيره نياكان بزرگوارش همچنان ادامه داشت، تا مردم بيش از پيش به خط مستقيم امامت و حقايق مكتب جعفرى آشنا شده و اين مشعل فروزان را از وراى اعصار و قرون به آيندگان برسانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که امام موسي کاظم(ع) لحظه اي از تلاش و کوشش باز نايستاد و در راه تکامل جنبش علمي و نهضت فرهنگي اسلام تلاش کرد، افزود: آن امام همام صدها محدث، مفسر و مبلغ تربيت کرد و به کمک آنها توانست از مکتب تشيع پاسداري کند و حرکت آن را تداوم بخشد.

 

حجت الاسلام غلامی يکي از بارزترين خصوصيت امام موسي کاظم(ع) را صبر و بردباري برشمرد و گفت: با توجه به شرايط امروز که بسياري از معضلات اجتماعي و فرهنگي ناشي از بداخلاقي هاي موجود در جامعه است، الگوپذيري از امام موسي کاظم(ع) و عمل به سيره آن حضرت به حتم موجب بهبود اين معضلات و تحکيم بنيان خانواده ها مي شود.

 

وی با اشاره به اين که امام موسي کاظم(ع) با مبارزات فرهنگي عليه حاکمان وقت، نقش بسزايي در آگاهي‌بخشي فکري و عقيدتي مردم داشت، خاطرنشان کرد: امام موسي کاظم(ع) با مبارزه هاي فرهنگي تحولات سياسي و اجتماعي زيادي به وجود آوردند که همين امر موجب خشم حاکمان زمان آن حضرت شدند.

 

امام جمعه موقت نکا افزود: حضرت موسي بن جعفر(ع) با اينکه مدت‌هاي مديدي را در زندان‌هاي مختلف نظام طاغوتي هارون عباسي سپري کرد و در شکنجه گاه هاي مخوف، به دست شقي ترين مأموران سپرده شده بود، اما از گفتن سخن حق و نشر حقايق الهي لحظه اي درنگ نکرد.

 

حجت الاسلام غلامی با بيان اين که دشمنان اسلام از فعاليت‌هاي سياسي و مذهبي امام کاظم(ع) در جامعه احساس خطر مي‌کردند، ابراز کرد: اين امام بزرگوار فعاليت‌هاي سياسي و مذهبي خودش را در زندان ادامه دادند و هرگز دست از مبارزه بر نداشتند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اين‌كه گذشت و صبر از ويژگي‌هاي بارز امام موسي كاظم(ع) است، گفت: بهره‌گيري از خصوصيات عرفاني و اخلاقي اين امام بزرگوار ضامن سعادت دنيا و آخرت انسان ها است./950/202/ب2

ارسال نظرات