۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۸۱۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی:

علم را با برپایی منبرهای غنی و پربار در جامعه ترویج دهیم

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بر اهمیت ترویج علم حقیقی در جامعه تأکید کرد و روحانیت را مسؤول ترویج علم و افزایش دانش در جامعه دانست.
حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اظهار داشت: مطالعه می‌تواند از طرق مختلفی انجام بگیرد و یکی از این روش‌ها کتابخوانی است و باید کاری کنیم تا در جامعه فرهنگ مطالعه و کسب علم رواج پیدا کند.

 

وی با بیان این که کسب علم از ویژگی‌ها و تمایزات انسان است، افزود: خداوند در اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل کرده است بحث خواندن و کسب علم از طریق خواندن و آموزش است و اگر انسان به دنبال تقویت بنیه علمی خود نباشد از بعد انسانی خود غافل خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: این علم حقیقی است که می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد زیرا انسان عالم فریب نمی‌خورد و باورهای غلط برایش ایجاد نمی‌شود و گناه نمی‌کند و دنیا را مزرعه آخرت می‌داند و همت او دنیا نخواهد بود.

 

وی ویژگی اصلی علم حقیقی را توجه به آخرت دانست و تصریح کرد: اگر همت انسان آخرت و کسب رضای خدا باشد دنیای انسان هم متفاوت می‌شود و تنها به سود مادی خود فکر نمی‌کند و به خاطر سود مادی حاضر نخواهد بود به جامعه ضرر وارد کند.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه ابراز داشت: از مهم‌ترین آثار کسب علم حقیقی ایجاد وجدان کاری در میان مردم و به‌خصوص تولیدکنندگان است زیرا علم حقیقی علمی است که انسان را در مسیر الهی هدایت می‌کند و در جهت انسانیت جامعه مفید است و می‌تواند به افزایش و تقویت ایمان انسان کمک کند.

 

وی با بیان اینکه باید تلاش نهادهای فرهنگی و به‌خصوص روحانیت در جهت افزایش دانش جامعه باشد، گفت: کسب دانش تنها به کتاب‌خوانی نیست و روحانیان می‌توانند با تشویق جوانان به حضور در مسجد و مجالس موعظه و یا راه اندازی شبکه‌های اجتماعی مخصوص آموزش تعالیم الهی و یا مشاوره دادن به جامعه در رابطه با سبک زندگی اسلامی به افزایش دانش جامعه کمک کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی با اشاره به این که در گذشته با این که مردم سروکاری با کتاب نداشتند ولی از تعقل و دانش زیادی برخوردار بودند، افزود: این به خاطر حضور مردم در مساجد و استفاده از منبرهای غنی روحانیت بود و امروز هم باید روحانیت با توجه به پیشرفت‌های علمی که حاصل شده است منبرهای خود را غنی کنند تا مخاطبان خود را جذب کنند و موجب رشد علمی در جامعه شوند./843/ت302/ی

ارسال نظرات