۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۰۹۳
در جمع مسؤولان فرهنگی کشور مطرح شد؛

انتقاد حجت‌الاسلام قرائتی درباره عدم استقبال صحیح از ماه رمضان

مسؤول ستاد اقامه نماز کل کشور با انتقاد از عدم استقبال صحیح از ماه مبارک رمضان، گفت: مسؤولان نظامی و دولتی از همه امکانات و بودجه‌ها برای استقبال هرچه بهتر از ایام نوروز استفاده می‌کنند، آیا در یک کشور اسلامی، چنین استقبالی از ماه رمضان انجام می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کل کشور، صبح امروز در جمع مسؤولان فرهنگی و معاونان استانداری های کل کشور با انتقاد از عدم استقبال درست از ماه مبارک رمضان، گفت: استقبال از ماه مبارک رمضان را با استقبالی که در اسفندماه از عید نوروز می شود در نظر بگیرید.

 

وی افزود: کلیه مسؤولان نظامی و دولتی برای استقبال هرچه بهتر از عید نوروز تلاش می کنند و از همه امکانات و بودجه ها برای استقبال هرچه بهتر از ایام نوروز استفاده می شود، به نظر شما  مسؤولان فرهنگی استان های یک کشور اسلامی، در استقبال از ماه مبارک رمضان چقدر این فعالیت ها انجام می گیرد؟ گاهی اوقات با کمی فکر کردن پیش خدای خودمان شرمنده می شویم که چه کارهایی می توانستیم انجام دهیم ولی کوتاهی کردیم.

 

وی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه قرآن است از این فرصت برای بهره هرچه بهتر از قرآن غافل نشوید، خوشبختانه در زمینه قرائت و حفظ آن فعالیت های خوبی صورت گرفته است؛ لیکن اصل قرآن بر مبنای تدبر است و در این زمینه متأسفانه کار قابل ملاحظه ای در کشور صورت نگرفنه که این موضوع مسؤولیت شما را دوچندان می کند، سعی کنید چراغ تفسیر قرآن را در ماه رمضان روشن کنید و با بهره گیری از اساتید و فضلا به این امر رسیدگی کنید.

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه افطاری دادن یک ام سفارش شده از اهل بیت(ع) است، افزود: در ماه مبارک رمضان افطاری دادن یک امر سفارش شده است و به مسؤولین فرهنگی استان ها توصیه می کنم که در این ماه مبارک به رونق بخشیدن سفره های افطاری کمک کرده و این موضوع را به عنوان یک فرهنگ در جامعه باب کنند.

 

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت برپایی نماز جماعت در ادارات گفت: یکی از نشانه های شهر اسلامی اهمیت قائل شدن برای نماز است، برای برپایی هرچه بهتر نماز، در ادارات و جامعه از هیچ کاری دریغ نکنید و به برپایی هرچه با شکوه تر نماز جماعت در مساجد کمک کنید.

 

حجت الاسلام قرائتی حضور در نمازهای جماعت را به مسؤولان توصیه کرد و افزود: از بودجه های فرهنگی و قدرت خود صرف موارد دینی استفاده کنید چون این دین مهمترین رکن فرهنگ است و اگر به این مسأله به خوبی عمل کنید تنها چیزی است که برای آخرت شما به یادگار خواهد ماند.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز کل کشور استفاده از طلبه های جوان در مساجد را یکی از عوامل رونق گرفتن مساجد دانست و گفت: یکی از مواردی که به رونق گرفتن نماز در مساجد کمک  می کند به کارگیری طلبه های جوان و با استعداد در کنار ائمه جمعه مسن‌تر در مساجد است که این موضوع به جذب جوان ها کمک می کند

 

وی با بیان این که یکی دیگر از عوامل رونق بخشیدن به مساجد استفاده از خدام تحصیل کرده و کارآمد است، گفت: یکی از ضعف های مساجد استفاده از خدام ناتوان در مساجد است در صورتی که خادم مسجد باید یک فرد با سواد و با روابط عمومی بالا باشد.

 

وی افزود: در مساجد باید اطاق هایی برای زمانی که در مسجد بسته است در نظر گرفته شود تا در طول روز مردم بتوانند برای خواندن نماز از این اتاق ها استفاده کنند.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز کل کشور در ادامه تحول در امر ازدواج را یک موضوع ضروری برای کشور دانست و گفت: در زمینه ازدواج باید یک انقلاب و تحول بزرگ صورت گیرد و مهمترین چیزی که به این امر کمک خواهد کرد ایجاد کار برای جوانان و از بین بردن باورهای غلط میزنشینی و گرفتن مدرک بدون مهارت برای آنهاست؛ البته مسؤولان باید در این زمینه شرایطی برای آسان تر شدن ازدواج از قبیل ساخت تالارهای زیبا برای برگزاری مراسم جوانان بی بزاعت است که متأسفانه سوزن وجود دارد نخ هم وجود دارد مشکل این است که مسؤولان ما خیاط درستی نیستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تفسیر سوره قریش از تعطیلات زیاد در کشور انتقاد کرد و افزود: برای یک مسلمان تعطیلی معنا ندارد، اما متأسفانه در کشور ما تعطیلی ها بسیار زیادند و باید در روزهای معمولی تلاش خود را دو چندان کنیم.

 

حجت الاسلام قرائتی یک از ویژگی های انسان مسلمان را تدبر دانست و گفت: انسان مسلمان تمام کارهایش بر پایه و مبنای تدبر است ولی متأسفانه بعضی خرافات در بین مردم کشور ما رواج پیدا کرده است و شبهات زیاد شده است که برای جلوگیری از این شبهات در جامعه کنونی تدبر کردن و دانستن مسائل و فهم درست از اسلام را توصیه می کنم. این وظیفه روحانیان است که در منبرهای خود با پرداختن به مسائل دینی و دستورات خداوند و تفسیر این دستورات و روایات آگتهی و فهم جامعه اسلامی را بالا ببرند؛ اما در این امر کوتاهی می شود و این را بدانید که اگر قرآن از محجوری و نهج البلاغه از غریبی خارج شدند بی شک به آگاهی و بصیرت جوانان افزوده می شود.

 

وی در پایان گفت: همه این مواردی که گفته شد نیاز به طرح تحول ندارد بلکه برای رفع مشکلات به مرد تحول در جامعه نیاز داریم./874/پ202/ی

 

ارسال نظرات