۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۲۹۲۱۳
کارشناس مباحث تربيتي راديو معارف:

ويژگي تلويزيون تعطيل‌كردن فکر فرزندان است

کارشناس مباحث تربيتي راديو معارف به کنترل کردن بچه‌ها در زمان استفاده از کامپيوتر و فعال کردن خود کنترلي تأکيد کرد و گفت: فکر بچه ها را بايد تقويت و خود کنترلي آنها را فعال کرد چرا که خاصيت و ويژگي تلويزيون اين است که فکر بچه‌ها را تعطيل مي کند.
حجت الاسلام محمد مسلم وافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،حجت الاسلام محمد مسلم وافي بعد از ظهر امروز در ويژه برنامه «سبک زيباي زندگي با محوريت فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي» در منطقه طاهرآباد كاشان از بازي‌هاي رايانه‌اي به عنوان يکي از موانع جدي در تربيت فرزندان  نام برد و گفت: گرايش نسل امروز به بازي‌هاي رايانه‌اي به دليل غفلت خانواده ها از فرزندانشان است.

 

وي، نشان دادن مسير درست زندگي به فرزندان، شناسايي و برطرف کردن موانع پيش روي شکوفايي و برآورده شدن نيازهاي حقيقي آنها را از مهمترين وظايف پدر و مادر در مسير تربيت اسلامي فرزندان اعلام كرد.

 

به گفته وي، امروز 36 شبکه فارسي زبان ماهواره اي در ايران قابل دريافت است که شبکه «فارسي وان» تنها يکي از اين 36 شبکه فارسي زبان است که مدير اين شبکه اعلام کرده است طي چند سال‌ آينده «حيا» را در ايران از بين خواهد برد.

 

کارشناس مباحث تربيتي راديو معارف، به کنترل کردن بچه‌ها در زمان استفاده از کامپيوتر و فعال کردن خود کنترلي تأکيد کرد و گفت: فکر بچه ها را بايد تقويت و خود کنترلي آنها را فعال کرد چرا که خاصيت و ويژگي تلويزيون اين است که فکر بچه‌ها را تعطيل مي کند.

 

حجت الاسلام وافي با تأكيد بر مراقبت از فرزندان در سنين پائين افزود: بايد نحوه و چگونگي صحيح و درست استفاده کردن از وسايل را با روش مطلوب به بچه ها آموزش داد.

 

علي هاشمي طاهري عضو شوراي اسلامي شهر کاشان نيز، با تقدير از برگزار کنندگان اين ويژه برنامه گفت: جامعه نياز به برنامه‌هاي شاد و با نشاط دارد، از اين رو مسؤولان و متوليان بايد تلاش بيشتري در اين امر داشته باشند.

 

هاشمي طاهري، با بيان اينکه طاهرآباد منطقه اي است که 2 درصد از جمعيت اش به شهادت رسيدند افزود: از ديگر افتخارات اين ديار تاريخي، فرهنگ، حافظان و قاريان قرآن و نهج البلاغه است.

 

شايان ذکر است، ويژه برنامه «سبک زيباي زندگي با محوريت فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي» با هدف آموزش و ارتقای سطح بينش و سواد رسانه اي فعالان و علاقه مندان و گسترش دامنه اين مطالب به سطوح مختلف جامعه همراه با اجراي نمايش، مسابقه و تجليل از برگزيدگان نمونه در حفظ قرآن و نهج البلاغه در بوستان فردوس طاهر آباد کاشان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات