۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۸۲۴۷
مشاور رسانه ملی در حوزه زنان و خانواده:

راه سلطه دشمن بر کشور استحاله فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم است

مشاور رسانه ملی در حوزه زنان و خانواده گفت: دشمنان معترف هستند که با سلطه سیاسی هرگز نمی‌توانند بر کشوری سلطه یابند به همین دلیل تنها راه سلطه استحاله فرهنگی یک جامعه و تغییر سبک زندگی افراد آن جامعه است.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصمت سپهری، مشاور رسانه ملی در حوزه زنان و خانواده، عصر امروز در دومین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جامعه بسیج زنان برگزار شد، گفت: یکی از دلایل و عناصر پیروزی انقلاب اسلامی بیداری حوزه‌های‌ علمیه بود.

وی افزود: پیروی روحانیت از امام راحل به سبب بصیرت و شعور سیاسی آنان از موقعیت زمانی و اطاعت بلافصل از ولایت فقیه بود به همین دلیل توانستند پا در عرصه نبرد گذاشته و از صیانت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

سپهری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکوفایی حوزه‌های علمیه ظهور و بروز یافت، بیان داشت: شکوفایی حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود اما توجه به این نکته که دشمن هرگز از نفوذ به این مجموعه مقدس دست بر نخواهد داشت بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نفوذ دشمنان امر تازه و جدیدی نیست زیرا جاسوسان دستگیر شده آنان اعتراف کردند که با سلطه سیاسی هرگز نمی‌توانند بر کشوری سلطه یابند به همین دلیل تنها راه سلطه استحاله فرهنگی یک جامعه و تغییر سبک زندگی افراد آن جامعه است.

مشاور رسانه ملی در حوزه زنان و خانواده با اشاره به جنگ نرم و نفوذ دشمن، اظهار داشت: امروز شناسایی و شناخت جنگ نرم و نفوذ دشمن در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی امری لازم و ضروری است و وظیفه طلاب بسی سخت‌تر از دیگر اقشار جامعه خواهد بود.

سپهری با اشاره به اهمیت ولایت پذیری طلاب، تصریح کرد: ولایت پذیری افزون بر تزکیه نفس و تربیت درست با بصیرت افزایی طلاب محقق می‌شود و نمونه بارز آن شیخ زکزاکی است که بیان می‌کند «من پیرو رهبر معظم انقلاب هستم» به همین دلیل لازم است در ام‌القراء جهان اسلام نظیر این گونه افراد بیشمار باشند.

وی گفت: طلاب بسیجی خواهر باید در جامعه شاخصه ساده زیستی و انقلابی باشند و با جان و دل مطالبات رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور برسانند.

مشاور رسانه ملی در حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه صدا و سیما تریبون نظام انقلاب اسلامی است، بیان داشت: صدا و سیما از نهادهای فرهنگ ساز است که از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب گام برداشته و در خطوط قرمز انقلاب حرکت کرده است و از مهمترین اهداف این نهاد مدیریت هدایت و جهت دهی به افکار عمومی بوده است.

سپهری ادامه داد: برنامه‌های صدا و سیما در راستای امر به معروف و نهی از منکر تنظیم شده است و این امر به اهداف طلاب بسیار نزدیک بوده و به همین دلیل صدا و سیما آمادگی استفاده از طلاب شاخص و انقلابی را دارد.

وی افزود: در حال حاضر صدا و سیما با مرکز پژوهشهای اسلامی قم در زمینه برنامه سازی و گفتمان سازیها همکاری دارد./202/813/ب1

ارسال نظرات