۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۵۸۵۵۹
آیت الله صدیقی:

مسؤولان با مردم تعامل و مهربانی داشته باشند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسؤولان حقوق بگیر مردم هستند و بر سر سفره شهدا نشسته اند، گفت: مسؤولان با مهربانی با مردم تعامل کنند.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی با بیان اینکه این شهید بزرگوار در طول حیات خود در خدمت اسلام بود، اظهار داشت: این شهید به دنبال آن بود که اسلام را در زندگی معرفی کند.

وی با اشاره به جایگاه علمی و تقوای الهی شهید محراب، ادامه داد: این شهید در عرفان و معرفت از علمای حقیقی اسلام بود، از عالمان قلم به دستی بود که تلاش می کرد در طول حیات سیاسی و علمی خود، اسلام را در زندگی مردم و جامعه وارد کند و سعادت جامعه بشری را رقم بزند.

رییس بنیاد بین المللی غدیر شهید آیت الله قاضی طباطبایی را مدال افتخار خطه آذربایجان دانست و بیان داشت: این شهید پیرو راستین مکتب عاشورا و امام حسین(ع) بود، آیت الله قاضی فقیه مجاهدی بود که در طول انقلاب و مبارزات سنگر صیانت از اسلام را رها نکرد و همواره پیرو امام راحل بود.

وی شهید قاضی را شخصیتی انقلابی، ولایتمدار و مبارز خواند و افزود: شهید قاضی طباطبایی از خاندان قاضی طباطبایی و از خانواده های اصیل تبریزی است که در طول تاریخ شخصیتهای برجسته علمی و فقهی را به جهان تشیع تقدیم کرده است، علامه طباطبایی ها و بهجت ها پرورش یافته دامن این خانواده هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم ولایتمدار تبریز پیرو راستین مکتب علوی و امیرمؤمنان(ع) هستند و هیچ گاه دست از ولایت نخواهند کشید، گفت: حکومت ولایی حکومتی الهی و تداوم حکومت انبیای خدا بر روی زمین است، تشیع هیچ گاه دست خود را از دامان ولایت نخواهد کشد و همیشه پیرو حقیقی مکتب حسینی و ولایت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این نظام مردمی و برخاسته از اراده مردم است، ابراز داشت: مسؤولان و دولتمردان این نظام حقوق بگیر مردم هستند، از این رو باید در خدمت مردم باشند و با رأفت و مهربانی با مردم سخن بگویند و تعامل داشته باشند، خدمت به مردم در نظام اسلامی یک امر پسندیده و الهی است.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: مسؤولان این نظام به برکت خون شهدا لباس خدمت به تن کرده اند و بر سر سفره شهدا نشسته اند، از این رو باید در مسیر اهداف شهدا حرکت کنند و به دنبال فرهنگ شهادت و ایثار باشند، شهدا افتخار شیعه هستند و باید فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی زنده بماند.

وی با تأکید بر حفظ یاد و خاطره شهدا و تداوم اهداف رزمندگان اسلام، تصریح کرد: آیت الله قاضی طباطبایی از جمله علمایی است که در راه صیانت از دین و دفاع از اسلام لباس شهادت را بر تن کرده است، شهید قاضی طباطبایی شخصیتی عارف و متقی بود که برای دفاع از اسلام و ولایت جان خود را تقدیم انقلاب کرد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات