۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۶۴۱۳۴
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

برکات اسلام از درايت امام حسن است

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اينکه تاکتيک امام حسن(ع) صلح بود، گفت: اگر امام حسن(ع) اين تاکتيک را به خرج نداده بود، اسلام ريشه کن شده و شاهد کربلا نيز نبوديم، از اين رو برکات اسلام از درايت امام حسن(ع) است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي بعدازظهر دوشنبه در آستان مقدس حضرت سلطان علي بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشتباه دانستن برخي ادعاها مبني بر اينکه چرا امام حسن(ع) صلح کرد، درصورتي که امام حسين(ع) جنگيد، افزود: در طول تاريخ اسلام يک دوران که متعلق به پيامبر اسلام(ص) است، حکومت اسلامي پيروز بود، چرا که وحدت و صميميت بين مطيع و مطاع وجود داشت.

وي افزود: در زمان پيامبر اکرم(ص)، مردم اطاعت کامل و محض از پيامبر اسلام داشتند، از اين رو ايشان توانست فتوحاتي براي اسلام داشته باشند و پيروان بسياري را پيدا کنند.

حجت الاسلام سليماني اردهالي با بيان اينکه بعد از فوت پيامبر اسلام(ص) رگه هاي حيله و نيرنگ به وجود آمد، ادامه داد: بهانه آنها اين بود که بر پيامبر(ص) وحي نازل مي شد و مخصوص آن دوران بود.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به اينکه بعد از شروع دوران شکست بعد از پيامبراسلام(ص) امام حسن(ع) نيز در امتداد آن دوران قرار گرفت، گفت: شرط استمرار دوران پيروزي پيامبر اسلام(ص)  همراهي مردم مانند دوران پيامبر(ص) بود که متأسفانه اين اتفاق نيفتاد.

استاد درس خارج حوزه علميه قم، عدم همراهي مردم را لازمه پيروزي دانست و بیان کرد: در عصر حاضر شاهد همراهي مردم با امام راحل بوديم و اين مهم پيروزيهاي متعددي را به دنبال داشت.

وي با بيان اينکه همه دنيا به دنبال از بين بردن و سقوط نظام جمهوري اسلامي ايران هستند، گفت: بصيرت، استحکام، ثبات و استقامت مردم از الزامات استمرار انقلاب اسلامي ايران است.

حجت الاسلام سليماني اردهالي با تأکيد بر عبرت گيري از دوران امام حسن(ع)، افزود: بايد دانست که جدا شدن مردم از امام زمان خود موجب شکست شد و امروز نيز دشمن همواره به دنبال جدايي مردم از رهبر است.

وي، احتمال تکرار وقايع تاريخ را محتمل دانست و گفت: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد فرزندم حسن بين دو دسته عظيم انسانها صلح برقرار خواهد کرد، بنابراين صلح امام حسن(ع) خواست خدا و مأموريت الهي بوده است.

مدير مدرسه صاحب الزمان(عج) قم با بيان اينکه تاکتيک امام حسن(ع) صلح بود، افزود: اگر امام حسن(ع) اين تاکتيک را به خرج نداده بود، اسلام ريشه کن شده و شاهد کربلا نيز نبوديم، از اين رو برکات اسلام از درايت امام حسن(ع) است.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان، وظيفه امروز ما را حفظ اسلام دانست و گفت: امام حسن(ع) با شناخت خود از شرايط دوران و عدم همراهي مردم و نزديکترين افراد، اسلام را زنده نگه داشت./202/1307/ب1

ارسال نظرات