۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۹۲۷۴۹
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

روحانیان فرزندان خود را با معارف قرآنی مأنوس کنند

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت باید در امور قرآنی از سایر اقشار جامعه جلوتر باشد، گفت: ضروری است مسؤولان حوزوی نسبت به مسائل قرآنی اهتمام بیشتری بورزند.
حجت الاسلام ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، یکی از مأموریت های مرکز خدمات حوزه های علمیه را خدمت رسانی به همسران و فرزندان روحانیان معرفی کرد و گفت: مرکز خدمات در کنار سایر فعالیت های فرهنگی که برای خانواده های روحانی انجام می دهد، دغدغه دارد مسابقات قرآنی برگزار کند تا حافظان را شناسایی کرده و از آنها تجلیل کند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حفظ قرآن به تنهایی کافی نیست، اظهار داشت: حفظ، مقدمه ای برای فهم قرآن کریم و فهم آن، مقدمه عمل به آن است.

وی افزود: مسابقات قرآنی سال 95 با این رویکرد برگزار شد که افزون بر جنبه حفظ به جنبه تدبر در آیات نیز پرداخته شود؛ تقریباً 5 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که نزدیک به 300 نفر از آنها ممتاز شدند که از آنها دعوت شد تا برای تجلیل به قم سفر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت باید در امور قرآنی از سایر اقشار جامعه جلوتر باشد، عنوان کرد: متأسفانه هنوز در تحقق این امر به حد مطلوب نرسیده ایم و از سایر اقشار در این زمینه عقب مانده ایم؛ بنابراین ضروری است تا مسؤولان حوزوی نسبت به این مسأله اهتمام بیشتری بورزند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از روحانیان فرزندان خود را بیشتر به سوی کلاس های زبان و غیره سوق می دهند و رغبتی به شرکت دادن فرزندانشان در مسابقات قرآنی و کلاس های قرآن آموزی ندارند؛ بنابراین ضرورت دارد با قرآن انس گرفته و به آن عمل کنیم تا روز قیامت مورد شکایت پیامبر اکرم(ص) قرار نگیریم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات