۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۸۴۸۷
مدیر مسؤول خبرگزاری ابنا:

شرکت در انتخابات واجب شرعی است

مدیر مسؤول خبرگزاری ابنا با بیان اینکه حضور در انتخابات رای به نظام است، گفت: شرکت در انتخابات نه تنها یک فریضه واجب شرعی بلکه فریضه ملی نیز به شمار می رود.
انتخابات

حجت الاسلام حسینی عارف مدیر مسؤول خبرگزاری ابنا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه سرنوشت و امنیت نظام بستگی به حضور مردم در انتخابات دارد، گفت: انتخابات به عنوان نماد جمهوریت  باید از پشتوانه آرای خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: پشتوانه آراء، در اصل حمایت ملی مردم از یک دولت و یا یک رییس جمهور است تا فرد منختب هم بتواند در عرصه داخلی با نیرو و قدرت بیشتر در مقابل رقبا، احزاب و گروه‌های رقیبش با قاطعیت وعده‌ها خود را عملیاتی کند و هم در عرصه خارجی می‌تواند قدرت نفوذ بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی عارف با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات از نظر امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید یک امر واجب شرعی است، بیان داشت: شرکت در انتخابات نه تنها یک فریضه شرعی بلکه یک فریضه ملی نیز به شمار می‌رود تا به این وسیله بهترین و لایق‌ترین رییس جمهور را با بالاتری آراء انتخاب کنیم.

مدیر مسؤول خبرگزاری ابنا در ادامه با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در روز جمعه رای اعتماد و رفراندومی مجدد و آری گفتن به نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حضور میلیون‌ها شرکت‌کننده واجد شرایط در انتخابات روز جمعه نه تنها به سود نظام بلکه به نفع نامزد‌ها خواهد بود بنابراین از نظر شرعی، ملی و مشروعیت نظام مقدس اسلامی حضور مردم را بسیار مهم و با ارزش به شمار می‌آورد.

وی با اشارره به نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم به شرکت حداکثری در انتخابات، عنوان کرد: در حال حاضر رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته می‌شود و از گذشته کسانی که صاحب جایگاه و یا تریبون بودند به عنوان یکی از مراجع مرجع در جامعه شناخته می‌شدند.

حجت الاسلام حسینی عارف افزود: بسیاری از مردم در زمینه شناخت کاندیداها تخصص و یا زمینه لازم را ندارند بنابراین یکی از روشهایی که مردم می‌توانند کاندیدای اصلح را انتخاب کنند همین رسانه‌ها هستند، امروزه رسانه‌ها برای مردم حکم مرجع را دارند بنابراین وظیفه ذاتی رسانه‌ها این است که مطابق گرایش خودشان همکاری کنند تا مردم فرد اصلح را آسوده انتخاب کنند.

مدیر مسؤول خبرگزاری ابنا درباره ضرورت اخلاق انتخاباتی، گفت: متاسفانه ما گاهی شاهد بداخلاقی‌های انتخاباتی در عرصه مناظرات و یا تجمعاتی که از سوی هواداران برگزار می‌شود، هستیم. همه نامزدها و طرفداران آنان باید توجه داشته باشند که همه این امور بسیار زودگذر بوده و تنها اعمال و رفتار خوب انسانی است که ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: تهمت ، افترا، غیبت و بدگویی صفات زشتی هستند که در کارنامه اعمال انسان به ثبت می‌رسد بنابراین نامزدها باید با پرهیز از این صفات مانع بروز بداخلاقی‌های انتخاباتی ‌شوند. در حال حاضر مردم نسبت به گذشته بسیار آگاه و بصیر هستند برهمین اساس اگر از شخصی بداخلاقی ببینند باید طرف مخاطی بداند که به هیچ یک از اهداف دنیوی‌اش تامین نمی‌شود.

حجت الاسلام حسینی عارف خاطر نشان کرد: در پایان هر یک از نامزدها که از سوی مردم با اکثریت آراء انتخاب و توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ شدند به عنوان رییس جمهور همه مردم محسوب می‌شود، لازم این مردم بدانند که این رقابتهای انتخاباتی نماد شور وشعور سیاسی است./813/ ۳۰۱/ص

 

ارسال نظرات