۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۹۸۷۴۴
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

حضور حداکثری شیعه و سنی در انتخابات اتحاد ملت ایران را به نمایش می‌گذارد

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی با دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات، گفت: حضور حداکثری و دوشادوش پیروان شیعه و سنی در انتخابات بار دیگر اتحاد ملت ایران را به نمایش می‌گذارد.
آخوند صمدی - امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی

آخوند رحیم‌بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده در انتخابات دعوت کرد و گفت: اتحاد و همبستگی مردم پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: مسلمانان شیعه و سنی در روز 29 اردیبهشت به کوری چشم دشمنان در انتخابات حضور پرشور و گسترده‌ای داشته و به این طریق اتحاد و وحدت مثال‌زدنی خود و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی که مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم است، خاطرنشان کرد: دشمنان خیال باطلی را در ذهن خود می‌پرورانند که با ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان شیعه و سنی بتوانند بر آنها مسلط شده و اهداف و برنامه‌های مذبوحانه خود را بر روی آنها پیاده کنند؛ ازاین‌رو باید همه هوشیار باشیم.

آخوند صمدی تصریح کرد: اهل سنت خراسان شمالی در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی هم پای برادران شیعه حضور داشته‌اند و امسال هم بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت خود اثبات می‌کنند.

وی اضافه کرد: مردم اهل سنت خراسان شمالی روز جمعه با حضور حداکثری بر پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت و به دنیا نشان می‌دهند که هر زمان به آنان نیاز باشد برای حفظ استقلال و تقویت نظام اسلامی به میدان می‌آیند.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر وحدت شیعه و سنی، تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب این بار هم همچون گذشته روسیاه می‌شوند؛ چراکه مردم همیشه در صحنه ایران این بار هم همچون دوره‌های گذشته بدون توجه به قومیت‌ها و اختلافات جزئی داخلی در انتخابات و پای صندوق‌های رأی حضوری فعال داشته و نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

آخوند صمدی با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح کار را به کاردان می‌سپارند، افزود: مردم در روز 29 اردیبهشت با حضور باشکوه خود زمام امور را به دست کسی می‌سپارند که نسبت به آرمان‌های الهی نفوذناپذیر و حافظ ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی باشد و خروجی خدمت کردن او نتیجه زحمت کشی و خداشناسی او باشد.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.

شایان‌ذکر است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود./9314/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات