۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۰۷۹۳۳
روحانی لبنانی:

مسجد النبی و مسجد الحرام از مقدسات بزرگ جهان هستند

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حمله تروریستی به مقدساتی نظیر مسجد الحرام و مسجد النبی را محکوم کرد.
شیخ حسن شریفه از اعضای مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز عید سعید فطر در مسجد صفا در بیروت به بررسی آخرین تحولات این کشور پرداخت و گفت: پس از آنکه بحران سیاسی پیرامون قانون انتخابات به پایان رسید و کشور از خلأ قانونگذاری نجات یافت، باید از تصویب قانون جدید به عنوان نقطه تحول مصالح وطن و شهروندان استفاده کرد.

وی افزود: دغدغه و نیازهای شهروندان باید بر همه چیز مقدم شود و قانون هایی به تصویب برسد که با زندگی و اقتصاد و اوضاع معیشتی شهروندان منطبق باشد.

شیخ حسن شریفه نسبت به آتشفشان ها و توطئه های ویرانگر موجود در منطقه هشدار داد و تأکید کرد که این مسائل به بیداری سیاسی بزرگ نیاز دارد و باید لبنان را از این خطرها دور کرد.

وی خاطرنشان ساخت: دستگاه های امنیتی به عنوان ستون فقرات ثبات اقتصادی و سیاسی باید مورد حمایت قرار گیرند و رسانه ها موظف هستند صداهای شاذ را که سبب بحران در جامعه می شوند، به حاشیه رانده و گفتمان آرام و معتدل را در پیش گیرند.

این روحانی لبنانی درباره گسترش تروریسم در کشورهای مختلف جهان تصریح کرد: حمله به مسجد الحرام و مسجد النبی یک توطئه علیه مقدسات بزرگ و کاهش از اهمیت آنها به شمار می آید اما این مقدسات همچنان چراغی هستند که مسلمانان از نور آنها برای هدایت و تقویت علیه شیوه های مختلف تروریسم و فتنه استفاده می کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات