۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۱۰۱۷۳
امام جمعه مینوشهر مطرح کرد؛

ضرورت تلاش قوای سه گانه و نخبگان جامعه در تبیین حقوق بشر اسلامی

کارشناس دینی گفت: قوای سه گانه و نخبگان جامعه در تبیین حقوق بشر اسلامی در کشور حتی در سطح بین المللی کارهای بزرگی را انجام دهند و صدای مظلوم حقوق بشراسلامی را به جهانیان برسانند.
حجت الاسلام عادلپور امام جمعه مینوشهر

حجت الاسلام محمدجواد عادلپور، امام جمعه مینوشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تشریح مسأله مهم حقوق بشر و جایگاه آن در نظام سلطه، اظهار داشت: غرب و آمریکا با سابقه بسیار سیاهی که در مسأله حقوق بشر دارند حق اظهار نظر در رابطه با این مسأله را ندارند.

امام جمعه مینوشهر افزود: پرونده غرب و آمریکا در رابطه با حقوق بشر پرونده مملو از پایمال کردن به تمام معنای حقوق بشر است، دقیقا مثل دوران برده داری و به استثمار و استحمار کشیدن برخی از ملت ها و قومیت ها که آمریکا و جهان غرب آن را به برده داری نوین تبدیل کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مینوشهر در ادامه تبیین جایگاه حقوق بشر در میان جهان غرب، ابراز داشت: آپارتایدهای متعددی که نظام سلطه و جهان غرب در سطح جهان ایجاد کردند مثل آپارتاید علمی و اقتصادی و امثال آن، به طور شفاف و روشن ناقض حقوق بشر هستند.

حجت الاسلام عادلپور خاطرنشان کرد: امروزه داریم مشاهده می کنیم که غرب به ویژه آمریکا چگونه با بشر و حقوق آن در عراق، سوریه، بحرین، فلسطین اشغالی، یمن، آفریقا و افغانستان تعامل بد می کند و ناقض اصلی حقوق بشر در این کشورها است.

وی درباره جایگاه حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: حقوق بشری که جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دین، قرآن کریم و اهل بیت(ع) به جهان ارائه کرده است، مترقی ترین حقوق بشر در جهان امروزی است و شاهد این مطلب، قوانین بسیار صریح و شفاف چه در قانون اساسی و چه در قوانین عادی ما به چشم می خورد.

امام جمعه مینوشهر تأکید کرد: امروزه ما باید از همه ظرفیت ها برای تبیین حقوق بشر اسلامی استفاده کنیم، هم قوه قضائیه که بایستی پرچمدار این جریان باشد و هم قوای دیگر مثل قوه مجریه و قوه مقننه باید کارهای بزرگی را در رابطه با تبیین درست حقوق بشر اسلامی انجام دهند.

حجت الاسلام عادلپور با اشاره به نقش مهم خواص و نخبگان نسبت به تبیین حقوق بشر اسلامی، گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما بایستی به صورت دقیق و رساتر در زمینه تبیین و تبلیغ درست حقوق بشر اسلامی فعالیت کنند و صدای مظلوم حقوق بشر اسلامی را به جهانیان منعکس کنند تا این انعکاس سبب خلع سلاح شدن آمریکا و غرب نسبت به اتهام هایی که به حقوق بشر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می زنند، شود.

وی در پایان با انتقاد از برخی خواص جامعه، اظهار داشت: متأسفانه برخی از خواص و حتی مسؤولان در قالب هنر و چه در قالب های دیگر کارهایی را انجام می دهند که گل به خودی و خودزنی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با دروغ و ظالمانه به نقض حقوق بشر یا اعدام های بی جهت و برخوردهای خشن متهم می کنند و باید مراقب باشیم حقوق بشر اسلامی را بازیچه مسائل سیاسی به بهانه رقابت های انتخاباتی و امثال آن نکنیم./9453/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات