۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۱۳۵۵
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی:

مجلس خبرگان از حیاتی‌ترین رکن نظام صیانت می‌کند

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم هوشیاری مردم در انتخابات گذشته را اساس صیانت از مجلس خبرگان توصیف کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری از حیاتی‌ترین رکن نظام اسلامی صیانت می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل جایگاه و نقش تعیین‌کننده مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون اساسی و در زمان امام خمینی(ره) شکل گرفت که با توجه با الگوی عملکرد آن، این نهاد حساس‌ترین نهاد صیانتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نقش نظارتی این مجلس بر مهم‌ترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: نقش نظارتی مجلس خبرگان رهبری و صیانت آن از حقیقت ولایت مطلقه فقیه موضوعی حیاتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، تا جایی که تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ما آموخته است که این مجلس در زمان رحلت امام خمینی(ره) با سرعت عملی قابل تأمل با انتخاب رهبر معظم انقلاب با رسالت خود با ادبیاتی دقیق و موفق مواجه شده است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ادبیات گوناگون هجمه به این نهاد را که عمدتاً به‌ منظور تضعیف جایگاه این نهاد صورت می‌پذیرد، ابراز داشت: از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چیزی غیر از این الگوی مواجهه خصمانه انتظار نمی‌رود؛ بر این اساس تجارب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که کسانی که ادای حمایت از دموکراسی و حکومت‌های مردمی دارند همواره انقلاب اسلامی ایران را مورد حمله خود قرار داده و نهادهای صیانت کننده نظام را نیز در این حملات در اولین اولویت‌های کاری خود داشته‌اند.

وی افزود: نظام سلطه همواره با ادعاهای دروغ خود از کشورهایی که در الگوی مدیریتی خود مردم‌سالاری را یک ناهنجاری سیاسی می‌دانند حمایت می‌کند، این در حالی است که تنها نظام  مردم‌سالار دنیا را همیشه مورد هجمه قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را الگوی تکامل‌یافته از نوع مردم‌سالاری دینی توصیف کرد و گفت: مردم‌سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حتی در مهم‌ترین رکن آن‌ که ولایت‌فقیه است تسری داده‌ شده است؛ این در حالی است که انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری از سوی مردم به‌ عنوان علمای بلاد که رسالت صیانت از مهم‌ترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده‌ دارند یکی از بارزترین نمادهای مردم‌سالاری دینی است که در جهان بشری نظیری را در اوصاف خود ندارد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه به مبانی و اهمیت تقویت و صیانت از این نهاد در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری کارکردهای گوناگونی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد؛ این  در حالی است که مهم ترین کارکرد آن انتخاب ولی‌فقیه عنوان‌ شده است، بر این اساس این مجلس همواره و در همه حال در سنگر صیانت از ولایت به‌ درستی درخشیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: در دوره‌های گوناگون مشاهده‌ شده که برخی این نهاد را سوژه‌ای برای نفوذ قرار داده اند تا بتوانند آن را درگیر مبانی جناح‌گرایی کنند؛ این در حالی است که تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که این فتنه همواره ناکام مانده است، بر این اساس امت اسلام در انتخابات گذشته مجلس خبرگان شاهد تبلیغ فهرست‌های انتخاباتی نهادهای ضدانقلاب بوده است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم هوشیاری مردم در انتخابات گذشته را اساس صیانت از مجلس خبرگان توصیف کرد و گفت: دشمن همواره به دنبال آن است که با نفوذ در بدنه چنین نهادهایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درون مستأصل کند، این در حالی است که بصیرت عمومی امت اسلام در دوره گذشته اثبات کرد که دشمن از هر جهتی تا به‌ حال ناکام مانده است.

وی در پایان با اشاره به انتظار حوزه‌های علمیه از تمام مسؤولان اظهار داشت: همواره انتظار مردم و حوزه‌های علمیه از مسؤولان و خواص این بوده است که در شرایط حساس کنونی اتحاد و انسجام اسلامی امت اسلام را حفظ کرده و از هر گونه حاشیه‌سازی بپرهیزند./۸۳۷/۳۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات