۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۹۱۶۶

عمليات رواني و توطئه‌هاي جديد در منطقه

مبارزه ايران اسلامي عليه تروريسم در منطقه و كمك به همسايگان و كشورهاي اسلامي جهت دفع شر تروريست‌ها به روزهاي پيروزي بزرگ خود نزديك مي‌شود.
مبلغان جبهه مبارزه با تروریسم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، مبارزه ايران اسلامي عليه تروريسم در منطقه و كمك به همسايگان و كشورهاي اسلامي جهت دفع شر تروريست‌ها به روزهاي پيروزي بزرگ خود نزديك مي‌شود.
 
در عراق دولت قانوني اين كشور قدرت خود را تحكيم بخشيده و با كمك جبهه مقاومت اسلامي موفق به بيرون راندن داعش و گروهك‌هاي ديگر شده است و توطئه اعلام استقلال كردستان نيز با حمايت منطقه‌اي ايران، تركيه و مديريت هوشمندانه دولت مركزي عراق ناكام ماند و بقاياي تروريست‌ها نيز در سوريه آخرين نفس‌هاي حيات نامبارك خود را مي‌كشند، بنابراين در روزهاي آينده به لطف خداوند و پايمردي تمامي انسان‌هاي شريفي كه به خاطر حفظ صلح و انسان دوستي در سرزمين‌هاي اسلامي پاي در مبارزه با داعش و داعش‌پروران گذاشتند، شاهد نابودي گروهك‌هاي تروريستي و همگرايي كشورهاي اسلامي در منطقه خواهيم بود.  اين روند باعث شده است دشمنان اسلام و ايران براي انحراف افكار عمومي ملت‌هاي مسلمان منطقه و كشورهاي اسلامي دست به عمليات رواني سنگيني عليه جمهوري اسلامي ايران بزنند و با حاشيه‌سازي‌هاي رواني ذهن ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي را نسبت به وقايع پيش آمده مسموم سازند. 
 
شخصيت‌ها و مراكز مطالعاتي و رسانه‌هاي وابسته به استكبار جهاني تلاش دارند با مفاهيم انتزاعي و دور از واقعيت به كمك رسانه‌هاي پر قدرت خود و با بهره‌گيري از تكنيك‌هاي مختلف خبر‌سازي از جمله با ايجاد موج متوالي خبرسازي به صورت مستمر و با تغيير حجم و اندازه اخبار اين عمليات را با اهداف خاص به پيش ببرند.
 
بي‌ترديد مهم‌ترين و يكي از اهداف نهايي دشمن از انجام عمليات رواني در منطقه عبارت است از ممانعت از بهره‌برداري ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي منطقه از نتايج پيروزي بر تروريسم و حاميان آن در منطقه و تحكيم و پايداري جبهه مقاومت است و ديگر مسائل كه در ادامه به بعضي از اين اهداف به اختصار مي‌پردازيم.
 
1 ـ پنهان كردن رويداد‌هاي تروريستي خود ساخته
 امروز براي هيچ‌كس پنهان نيست و حتي خود مقامات امريكايي از جمله هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ اعتراف كردند كه داعش را خود امريكا ايجاد كرده و بارها در مناظره‌هاي انتخاباتي، ترامپ كلينتون را متهم به حمايت از تروريسم كرد، بنابراين با توجه به رفتارهاي خشن و سبعانه تروريست‌ها در منطقه، افكار عمومي جهاني به شدت از آنها و حاميانشان تنفر پيدا كرده است، بنابراين امريكا و جريان غربي ـ  عبري و حاميانشان سعي دارند با حجيم‌سازي عمليات رواني در منطقه چهره واقعي خود را پشت عمليات رواني پنهان كنند. 
 
2 ـ ايجاد جابه‌جايي در نقش پاسداران صلح و كاسبان جنگ‌
دومين هدف عمليات رواني دشمن كه مي‌توان گفت با هدف حفظ جايگاه و پايگاه خود حداقل در بين دولت‌هاي وابسته به خود در منطقه انجام مي‌گيرد، جابه‌جايي نقش كاسبان جنگ با حافظان صلح است.  بي ترديد كاسبان جنگ اعم از امريكا، رژيم صهيونيستي و پيروان آنها به خوبي مي‌دانند كه در آينده منطقه و روندهاي سياسي ـ  اجتماعي نقش آنها بسيار كمرنگ خواهد شد، از همين روي دست به كار شدند تا از طريق ايجاد جنگ رواني و افزودن بر حجم فعاليت‌هاي فريبكارانه خود، تصويري وارونه بسازند و خود را به جاي حافظان صلح براي مردم معرفي نمايند و پاسداران صلح در منطقه را به گونه‌اي ديگر معرفي كنند غافل از آنكه جريان‌هاي رواني و رسانه‌اي آنها در مقابل درك درست مردم منطقه و رهبران اجتماعي راه به جايي نخواهند برد. 
 
3 ـ تصويرسازي از ايران به عنوان يك خطر منطقه‌اي
 يكي از روش‌هاي دشمن براي تضعيف نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه، تصويرسازي غلط، نامناسب و خطرناك از ايران در منطقه است و متأسفانه در اين راه در مواقعي به خاطر حجم كار دشمن و خطر جريان فرهنگي و اطلاع رساني منطقه، موفقيت‌هایي نيز كسب كرده‌اند. 
 
ايران اسلامي از اولين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي، ثقل سياست خارجي خود را براي ايجاد اتحاد و برادري در بين همسايگان و كشورهاي مسلمان بنا نهاده است، حال آنكه دشمن تلاش دارد با نيات خاص و بهره‌گيري از رشد توان موشكي و قدرت دفاعي ايران، كشور ما را به عنوان يك خطر در منطقه معرفي نمايد و با انجام عمليات رواني و ترفندهاي سياسي، نگاه و موقعيت خوي استكباري خود را به كشورهاي منطقه به ايران اسلامي نسبت دهد و در اين راه حتي اغراق بيش از اندازه دشمنان ايران اسلامي در بزرگ‌نمايي توان ايران از اين منظر قابل ارزيابي و تحليل است. 
 
دشمنان ايران اسلامي براي رسيدن به اين هدف شوم خود تلاش دارند، مهندسان جنگ، تروريسم و آنارشي در منطقه از جمله امريكا، حاميان اروپايي تروريسم و جريان سعودي را به عنوان حاميان ثبات در منطقه معرفي كرده و با هدف حفظ منافع و امنيت رژيم صهيونيستي، كشورهاي حاضر در خط مقاومت از جمله ايران و حزب‌الله را بي ثبات‌كننده معرفي نمايند.
 
نتيجه آنكه مرور حوادث و وقايع اخير در منطقه و رصد اخبار رسانه‌هاي وابسته به نظام استكباري نشان مي‌دهد عمليات رواني سنگيني عليه ايران و كشورهاي حاضر در جبهه مقاومت و حامي مردم مظلوم منطقه در جريان است و دشمن با اين ترفندها تلاش دارد از طريق فشار رواني چهره ايران اسلامي را مخدوش كند و آنها را از نزديك شدن به جمهوري اسلامي ايران پرهيز دهد، چرا كه مي‌دانند نزديكي ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه به ايران اسلامي به عنوان قدرتمندترين كشور در خاورميانه، به تقويت استقلال رأي آنها كمك كرده و زمينه را براي برون رفت آنها از اردوي نظام سلطه فراهم خواهد ساخت. 
 
براي پرهيز از افتادن در دام خدعه‌هاي فرهنگي ـ  رواني دشمن لازم است از يك سو رسانه‌هاي همسو با بهره‌گيري از نخبگان و كارشناسان منصف نسبت به شفاف‌سازي مسائل پشت پرده و نيات شوم جبهه استكباري ـ  صهيونيستي همت گمارند و با حركت در مسير حفظ آرامش به دولت‌هاي اسلامي و همياران جبهه مقاومت در توليد ادبيات و روش‌هاي مقابله با عمليات رواني دشمن كمك كنند.
 
پرواضح است كه سرنوشت آينده منطقه را تصميم‌گيري و حركت درست بعد از پيروزي بر تروريست تعيين خواهد كرد و در اين راه، همان اندازه كه نقش رسانه‌هاي معاند و اجير نظام استكباري بسيار حايز اهميت است در مقابل نقش نخبگان و رسانه‌هاي موافق و همسو با جبهه مقاومت اسلامي نيز بسيار حائز اهميت و قابل توجه مي‌باشد./۱۳۲۵//۱۰۳/خ
ارسال نظرات