۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۱۳۳۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اخلاق نبوی حلقه گمشده کشورهای مدعی اسلام مداری است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اخلاق کریمانه پیامبرگرامی اسلام باید در همه امور کشورهای اسلامی در رأس قرار داشته باشد، گفت: اما متأسفانه آن طور که امروز می بینیم اخلاق نبوی امروز حلقه گمشده کشورهای مدعی اسلام مداری است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در نکا برگزار شد، پیامبر گرامی اسلام را تجلی خوبی و رحمت در جهان یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام احیاگر اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی بودند.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که پیامبر گرامی اسلام محور وحدت امت اسلامی است، افزود: امروز امت اسلامی باید سیره آن حضرت را در همه امور اولویت برنامه های خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روز میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلامی به عنوان روز اخلاق و مهروزی نامگذاری شده است، گفت: مدعیان پیروزی از سیره نبی مکرم اسلام باید پاسخ دهند تا چه حد در اخلاق سیره آن حضرت را دنبال می کنند.

وی با تأکید براین که اخلاق کریمانه پیامبرگرامی اسلام باید در همه امور کشورهای اسلامی در رأس قرار داشته باشد، افزود: اما متأسفانه آن طور که امروز می بینیم اخلاق نبوی امروز حلقه گمشده کشورهای مدعی اسلام مداری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر کشورهای اسلامی مهر و رحمت نبی مکرم اسلام را سرلوحه امور خود قراردهند به حتم از بسیاری مشکلات و بحران ها مصون خواهند ماند، خاطرنشان کرد: اما امروز می بینیم که معضلات و مشکلات بسیاری کشورهای اسلامی را فرا گرفته است.

وحدت امروز ضرورت نخست کشورهای اسلامی است

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امروز ضرورت نخست جهان اسلام، وحدت است، گفت: براساس سیره پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع)، بهترین درس های وحدت را از زندگی این دو بزرگوار و همه پیشوایان دینی می آموزیم که اینها چقدر به این مسأله اهمیت می دادند. 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مسلمانان جهان باید از دوری از مسائل تفرقه انگیزانه قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) را محور تقویت وحدت خود قرار دهند، تصریح کرد: توجه به این اصل کشورهای اسلامی را در برابر توطئه افکنی های دشمنان بیمه خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ایمان واقعی در عشق و پیوند ناگسستنی با رسول خدا است، ادامه داد: ایمانی که در آن عشق به پیامبر گرامی نیست به حتم ایمان نیست.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلامی حلقه وصل امت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود راهی جز بهره گیری از مفاهیم الهی و سیره پیامبر گرامی اسلام ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، شعار محوری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قرار گرفتن زیر پرچم اسلام دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار تقویت وحدت و همبستگی در جهان اسلام است و در وحدت میان شیعه و سنی همواره پیشرو بوده است.

جمهوری اسلامی پرچم دار وحدت در جهان است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وحدت و همدلی شیعه و سنی در کشورمان الگویی برای دیگر کشورها است، خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان کشورمان در این استان با حفظ هویت مذهبی خود در کمال وحدت و یکپارچگی در کنار هم زندگی می کنند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که امروز یکی از بهترین راه های مقابله توطئه دشمنان وحدت و همبستگی امت اسلامی است، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید به دور از هر گونه اختلاف و تفرقه، تنها در مسیر وحدت و همبستگی حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تفرقه و اختلاف سم مهلکی برای رسیدن جامعه اسلامی به رشد و تعالی حقیقی است، خاطرنشان کرد: اگر امت اسلام می خواهند عزت و اقتدار دوباره به کشورهای اسلامی بازگردد باید با دور کردن اختلافات با بهره گیری از سیره پیامبر گرامی در مسیر وحدت گام بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف در کشورهای اسلامی را کار استکبار و استعمار برای ضربه زدن به امت اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت های مسلمان باید هوشیار باشند تا در دام توطئه های دشمنان گرفتار نشوند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره نسبت به مسأله وحدت امت اسلامی دغدغه داشتند، خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته ای به نام وحدت نشان از دور اندیشی و بصیرت امام خمینی(ره) است.

امام جمعه نکا به نقش علمای اسلام در تقویت وحدت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که علمای دین باید با روشنگری و آگاهی بخشی بسترهای لازم را برای وحدت اسلامی فراهم کنند، تصریح کرد: دادن آگاهی لازم از سوی علمای اسلام به ملت های مسلمان در خصوص توطئه های دشمنان می تواند نقش مهمی در خنثی سازی نقشه های دشمن ایفا کند.

آل سعود محور اصلی تفرقه و اختلاف در منطقه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران  در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط نامناسب منطقه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه در سایه دشمنی های برخی کشورهای اسلامی امروز شاهد یک بحران جدی در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورهای اسلامی منطقه به جای حرکت در مسیر وحدت، در خلاف این مسیر حرکت می کنند.

حجت الاسلام لائینی از آل سعود به عنوان محور اختلاف و شرارت در منطقه یاد کرد و با بیان این که سعودی ها همواره بر تبل اختلاف و تفرقه میان کشورهای اسلامی می کوبند، تصریح کرد: آل سعود سال ها است که بذر نفاق و تفرقه را در کشورهای اسلامی منطقه کاشتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آل سعود همواره به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی در میان کشورهای اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این رژیم جنایت کار با راه اندازی مدارس وهابی، بزرگترین پرورش دهنده وهابیت در جهان به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آل سعود تروریست های وهابی را در مدارس این کشور تربیت و برای انجام اقدامات تروریستی به دیگر کشورهای جهان اعزام می کند، تصریح کرد: آل سعود جنایت کار باید به اقدامات اختلاف برانگیز خود در میان کشورهای اسلامی پایان دهد./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات