۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۶۲۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رهبر معظم انقلاب منادی وحدت در جهان اسلام هستند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، وهابیت و تفکر انحرافی آن را مهم ترین مشکل امروز جهان اسلام دانست و گفت: افکار و اندیشه های وهابیت ضد اسلام است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع «بررسی بحران های جهان اسلام» در نوشهر برگزار شد، وهابیت و تفکر انحرافی آن را مهم ترین مشکل امروز جهان اسلام دانست و گفت: افکار و اندیشه های وهابیت ضد اسلام است.

وی با بیان این که برداشت هاي فرقه وهابيت از قرآن، برداشت هاي ظاهري است و در تفاسير آنها از قرآن نيز عقلانيت وجود ندارد، افزود: هدف اصلی وهابیت تضعیف و از بین بردن اسلام ناب در جهان و دشمنی با شیعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز وهابیت از همه روش های تبلیغی علیه شیعه استفاده می کند، گفت: وهابیت به عنوان مولود منحوس استعمار پیر خط سرخ حسینی و خط سبز ظهور را نشانه رفته که با هوشیاری امت اسلامی این توطئه آنها نیز خنثی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انگلیسی ها با به وجود آوردن تفکر وهابیت به دنبال گسترش چتر سلطه خود بر کشورهای اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این تفکر خطرناک امروز بلای جان جوامع اسلامی شده است.

بحران های امروز منطقه در سایه شوم تفکر شیطانی وهابیت به وجود آمده است

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز وهابیت مجری سیاست های شیطانی انگلیس و دیگر هم پیمانان غربی اش در کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: بحران های امروز منطقه در سایه شوم همین تفکر شیطانی به وجود آمده است.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه سخنان خود با اشاره به این که وزارت مستعمرات انگلیس کتابی را با عنوان این که چگونه اسلام را از بین ببریم نوشته است، خاطرنشان کرد: در این کتاب راهبردهایی که وزارتخانه برای نابودی مسلمانان بیان می کند به صورت دقیق مطرح کرده که ایجاد تفرقه و اختلاف دومین راهبرد انگلیسی ها در کشورهای اسلامی عنوان شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انگلیس نزاع سفید و سیاه، درگیری های قبیله ای و اختلافات ملی و مذهبی را از جمله راهبردهای مهم خود برای نابودی اسلام در پیش گرفته است، تصریح کرد: در دهه های اخیر به وضوح می بینیم که چگونه غربی ها به ویژه آمریکا و انگلیس برای نابودی اسلام ناب به توطه چینی کردند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که دشمنان این تلاش ها و تفرقه افکنی ها را در داخل جمهوری اسلامی ایران نیز دنبال کردند، بیان داشت: آنها با دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای تلاش کردند تا میان شیعه و سنی اختلاف و تفرقه بیاندازند و در این میان اهداف و برنامه های خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به این که تلاش توطئه گران برای تفرقه افکنی در داخل کشور با هوشیاری و بصیرت ملت ایران شکست خورده است، خاطرنشان کرد: اقوام و مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران با وحدت و همبستگی زندگی می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی به خوبی با توطئه ها و نقش های دشمنان و بدخواهان دین آشنا هستند، تصریح کرد: مردم مسلمان کشورمان با رصد دقیق برنامه های دشمن، پاسخ محکمی به هر گونه توطئه دشمنان دین و انقلاب خواهند داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی وحدت در جهان اسلام هستند

حجت الاسلام مشایخ خاطرنشان کرد: ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی با اتصال به حبل الله، قرآن، اهل بیت(ع) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان منادی وحدت، اجازه هیچ گونه اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی را نخواهد داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز فرقه ضاله وهابیت مهم ترین شبکه های ماهواره ای و تبلیغی جهان را در اختیار دارد، گفت: این فرقه خطرناک به صورت شبانه روزی به تبلیغ و تبیین عقاید و افکار منحرف و شوم خود در جهان می پردازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرقه ضاله وهابیت همه توان خود را برای نابودی اسلام ناب شیعی به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان برای تضعیف و خدشه دار کردن جایگاه شیعه در جهان، اما امروز  شیعه دارای یک عزت و عظمت خاصی در جهان است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که اصول فکری و اندیشه وهابیت درباره شیعیان ضدیت آنها با اسلام ناب به خوبی نشان می دهد، گفت: حمایت های مالی و تبلیغی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از تفکر وهابیت نشان دهنده منافع این کشورها از عملکرد این فرقه ضاله در کشورهای اسلامی است.

مسؤول حوزه علمیه نوشهر با بیان این که فرقه ضاله وهابیت همواره سعی در القا کردن نظرات و نسبت‌های تند به تشيع و ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني بوده است، تصریح کرد: صهيونيست ها و استعمار پیر با احساس خطر از گسترش دين اسلام با دامن زدن به اختلافات شيعه و سني و تشكيل فرقه وهابيت، موجب بروز اختلافات قومیتی شده اند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات