۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۸۰۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

۹ دی، تجلی بصیرت و روحیه انقلابی گری ملت ایران است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نهم دی، نماد بصیرت، انقلابی گری و ولایت مداری ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است، گفت: عده ای در تلاش هستند تا این روز تاریخی را از صفحه کتاب افتخار ملت بزرگ ایران پاک کنند.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی مسؤولان کانون های قرآن شهرهای استان از فعالیت بیش از 800 مؤسسه قرآنی در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در طی سال های اخیر شاهد یک رونق بسیار خوبی در فعالیت های قرآنی استان بودیم.

حجت الاسلام شکریان از فعالیت هر مؤسسه قرآنی در شهرهای استان به عنوان یک قرارگاه فرهنگی برای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و بیان داشت: امروز این مراکز قرآنی نقش بسیار مهمی در رشد و گسترش مبانی دینی و قرآنی در جامعه عهده دار هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، گفت: انفعال و همچنین اجرای برنامه های غیر هدفمند، اثرگذاری این آسیب ها را در جامعه دو چندان خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بدحجابی و بسیاری از آسیب های فرهنگی موجود در جامعه محصول انفعال و تسامح برخی دستگاه های فرهنگی در ادوار گذشته است، تصریح کرد: امروز هیچ دستگاهی پاسخگوی معضلات به وجود آمده در حوزه فرهنگی نیست.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادوار مختلف بر ضرورت توجه و هوشیاری مسؤولان نسبت به هجمه های فرهنگی دشمن تأکید می کردند، افزود: مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه ما محصول بی توجهی به هشدارهای رهبری و همچنین گره زدن فرهنگ به مسائل سیاسی و گروهی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه در کشورمان سیاست های فرهنگی با رفت و آمد دولت ها تغییر پیدا می کند، خاطرنشان کرد: سیاست های موسمی در حوزه فرهنگی آسیب های جدی را به ریشه فرهنگی کشورمان وارد کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که مسائل فرهنگی کشور نباید با اختلاف های سیاسی و جناحی دولت ها گره بخورد، تصریح کرد: فرهنگی هر جامعه ای ریشه ای ترین و مهم ترین مسأله هر کشوری است که باید بر مبنای آرمان ها و ارزش های حاکم بر آن جامعه شکل بگیرد نه این که با تغییر دولت ها به طور کامل دگرگون شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز نگاه به مسائل فرهنگی کشور هدفمند نیست، خاطرنشان کرد: در موضوع فرهنگ کشور نیازمند یک هدفمگذاری و وحدت رویه هستیم که متأسفانه موازی کاری های فرهنگی اثرگذاری مطلوب در حوزه فرهنگی را کاهش داده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اهمیت فرهنگ به گونه ای است که استراتژی اصلی دشمنان انقلاب اسلامی در این حوزه متمرکز شده است، گفت: اما متأسفانه در کشورمان مسؤولان شعارهای فرهنگی می دهند اما در عمل شاهد بی توجهی به این مسأله مهم هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که امروز فرهنگ کشورمان بیمار است و برای درمان آن نیازمند یک برنامه ریزی مشخص هستیم، خاطرنشان کرد: راهبردهای فرهنگی امروز که دولت آن را هدایت می کند برای رسیدن به یک جامعه آرمانی کافی نیست.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن حماسه نهم دی سال 88، از این روز تاریخی و ماندگار به عنوان یکی از حساس ترین روزهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: آن حماسه عظیم حاصل روشنگری و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهم دی، نماد بصیرت، انقلابی گری و ولایت مداری ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است، افزود: عده ای در تلاش هستند تا این روز تاریخی را از صفحه کتاب افتخار ملت بزرگ ایران پاک کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین راهکارهای دشمنان برای تضعیف انقلاب، کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های انقلاب است، گفت: باید با حفظ و بزرگداشت روزهای ارزشمندی چون نهم دی در کشور، تفکر انقلابی گری را بیشتر  در جامعه ترویج کنیم./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات