۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹
معاون سازمان اوقاف کشور:

اماکن متبرکه بزرگترین ظرفیت دینی و فرهنگی کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که امامزادگان چراغ هدایت هستند و هر کجا که باشند ملجأ و پناهگاه مردم هستند، خاطرنشان کرد: حضور امامزاده ها در هر منطقه ای سبب هوشیاری و بیداری مردم می شود.
حجت الاسلام محمد غلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام محمد غلامی، معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بعد از ظهر چهارشنبه در همایش توجیهی اعضای هیأت امنا و مدیران بقاع متبرکه گیلان در رشت، با اشاره به وجود هشت هزار و 51 باب بقعه متبرکه در کشور، گفت: بیش از دو هزار و 500 امامزاده در این بقاع متبرکه آرامیده اند.

وی از اماکن متبرکه به عنوان بزرگترین ظرفیت های دینی و فرهنگی موجود در کشور یاد کرد و با اشاره تأکیدات رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، افزود: همه باید تلاش کنند تا اماکن متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام غلامی از امامزادگان به عنوان سفیران نور یاد کرد و با اشاره به این که هجرت امامزاده ها از دوران امام سجاد(ع) به ایران آغاز شد، تصریح کرد: این حضور معنوی در زمان امام رضا(ع) به اوج خود رسید.

معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که امامزادگان چراغ هدایت هستند و هر کجا که باشند ملجأ و پناهگاه مردم هستند، خاطرنشان کرد: حضور امامزاده ها در هر منطقه ای سبب هوشیاری و بیداری مردم می شود.

وی با بیان این که شیعه در ایران مرهون امامزادگان هستند، تصریح کرد: هرمنطقه ای که امامزاده بیشتر باشد در آن جا حضور شیعیان بیشتر است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی از برنامه ریزی این سازمان برای بهره گیری مسافران از فضای معنوی برخی اماکن متبرکه شاخص در کشور خبر داد و گفت: اماکن متبرکه ای که درکنار جاده ها و مسیر عبور مسافران قرار دارند به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به مسافران و زائران هستند.

وی اداره موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه را جزء شئونات ولی امر مسلمین دانست و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه زیر نظر ولی فقیه فعالیت می کند و اذن ولی فقیه در اداره امور اوقافی ضروری است و بددون اذن ولی فقیه نمی توان در آن دخل و تصرف کرد.

معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از استقبال روز افزون مردم کشور به امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: دلدادگی ملت ایران به ائمه اطهار(ع) و نوادگان آنها قابل وصف نیست.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که نوروز سال گذشته 35 میلیون و 500 هزار نفر از علاقه‌مندان خاندان اهل‌بیت(ع) سال نو را در جوار حرم مطهر امامزادگان آغاز کردند، تصریح کرد: این نشان دهنده علاقه قلبی مردم به امامزادگان است.

وی، زیارت از حرم مطهر ائمه اطهار(ع) و خاندانشان را سبب ایجاد آرامش در جسم و روح افراد دانست و گفت: مردم برای برطرف کردن مشکلات و نیازهای خود به اهل‌بیت (ع) متوسل می‌شوند.

معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بقاع متبرکه را سرمایه های معنوی کشور دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی در حفظ و نگهداری از این نعمت های الهی ضروری است.

حجت الاسلام غلامی در پایان سخنان خود با بیان این که ساخت، مرمت و بازسازی اماکن متبرکه مناطق مختلف کشور تنها با بودجه متمرکز سازمان به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، تصریح کرد: فعالیت های عمرانی باید با مشارکت منابع استانی صورت پذیرد./950/پ201/ص
ارسال نظرات