۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۸۱۴
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

لشکر‌کشی‌ عربستان به بحرین نشان دهنده سرسپردگی آنها به غرب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با محکوم‌کردن لشکر‌کشی عربستان سعودی و امارات به بحرین و کشتار مردم، گفت: این اقدام، خیانت آشکار و نشان دهنده سرسپردگی آنها به آمریکا است.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با تأکید بر حمایت از قیام‌های مردمی، مظلومیت و حقانیت مسلمانان یمن، لیبی، مصر، اردن، تونس و به ویژه بحرین، گفت: هرگونه لشکرکشی و دخالت‌ نظامی کشورهای منطقه به ویژه دخالت آشکار و گسترده عربستان سعودی و امارات در کشتار مردم بی‌دفاع و مسلمان بحرین به شدت محکوم است.

وی با اشاره به امواج بیداری اسلامی و خیزش ملت‌های مسلمان منطقه خاورمیانه و کشورهای تحت ظلم و ستم علیه حکام ظالم و فاسد خود افزود: اقدامات غیر انسانی حاکمان دیکتاتور عرب‌ علیه خیزش‌های مردمی نشان دهنده به خطرافتادن منافع سرسپردگان غربی در منطقه است.

حجت الاسلام اشجری به سفرهای پنهانی و مستمر مقامات آمریکایی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: دولتمردان آمریکایی تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی‌های گسترده و دخالت نظامی، موج بیداری و مقاومت اسلامی مسلمانان در سراسر منطقه به ویژه در کشورهای مسلمان بحرین و لیبی را با همکاری سرسپردگان خود در منطقه سرکوب کنند.

وی همچنین با محکوم کردن دخالت نظامی عربستان در سرکوب‌کردن خیزش‌های مردمی در بحرین‌ افزود: متأسفانه امروز کسانی که خود را خادم‌الحرمین و پرده‌دار کعبه، خانه خدا، می‌دانند، آشکارا به دیگر کشورهای مسلمان و مظلوم عربی لشکرکشی کرده و با دخالت‌های مستقیم نظامی به کشتار وسیع مسلمانان بی‌پناه دست می‌زنند که این نشان دهنده سرسپردگی آنها به دولتمردان آمریکایی است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سکوت حکام و سران عرب در قبال این دخالت‌های مستقیم کشورهای غربی به ویژه آمریکا در امور کشورهای مسلمان را خیانتی آشکار از سوی حاکمان مستبد و دست نشانده غرب در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: علمای اسلام و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باید امروز به وظیفه تاریخی خود عمل کنند.

حجت الاسلام اشجری، حمایت علمای اسلام و مسلمانان جهان از قیام مردمی در منطقه از قیام‌های مردمی و محکوم‌کردن اقدامات ضد انسانی دیکتاتورهای منطقه در کشتار مردم را ضروری دانست و گفت: همه مسلمانان باید با حمایت‌های همه‌جانبه مادی و معنوی خود از این قیام‌های مردمی و مبارزات اسلامی در پشتیبانی جبهه حق و عدالت از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مدعی حقوق بشر، سازمان ملل متحد و سازمان‌های منطقه و بین‌المللی همانند سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان سران کشورهای عربی با اتخاذ و اعمال شیوه‌های کارآمد باید جلوی این‌گونه حملات ددمنشانه و خونریزی‌های فجیع را بگیرند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امروز دیگر نمی توان با توپ و تانک جلوی بیداری اسلامی گرفت، تصریح کرد: کشورهای غربی و حاکمان دست نشانده آنها در منطقه باید بدانند ملت‌های مسلمان منطقه دیگر زیر بار زور و دیکتاتوری نخواهند رفت.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که خیزش‌های مردمی خاورمیانه به زودی همه دنیا را فرا خواهد گرفت، ادامه داد: این قیام‌های مردمی تنها گوشه‌ای از تأثیرات عظیم انقلاب اسلامی ایران است./950/ت302/س
ارسال نظرات