۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۰۹۶۹

چهارمین نشست طلاب و فضلای فردوسی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین نشست طلاب و فضلای فردوسی سراسر کشور با موضوع روحانیت و ارتقای فرهنگ دینی در شهرستان فردوس برگزار شد.
همايش سالانه طلاب فردوسي سراسر کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نشست طلاب و فضلای فردوسی سراسر کشور با موضوع روحانیت و ارتقای فرهنگ دینی، چهارم فروردین ماه با حضور علما، روحانیان، استادان و طلاب در مدرسه علمیه حبیبیه شهرستان فردوس برگزار شد.

در این نشست شماری از مسؤولان استان خراسان جنوبی، ائمه جماعات شهرستان فردوس و امام جمعه این شهر حضور داشتند، بررسی مشکلات فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کارشناسان در حوزه‌های مختلف راه‌کارهای خود را ارائه کردند.

حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب، مدیر عامل مؤسسه مشکات در این همایش به ارئه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه مشکات در سال گذشته پرداخت و برگزاری کنگره ملی مرحوم فاضل تونی و جمع آوری خاطران رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرودس را از برنامه‌های پیش‌روی این مؤسسه در آینده برشمرد.

وی تصریح کرد: امروز طلاب نقش بسزای را در جامعه ایفا می‌کنند که نباید از این ظرفیت غفلت کرد بسیاری از فعالیت‌های تبلیغی موفق به وسیله همین مبلغان حوزوی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رضوانی نسب خاطر نشان کرد: مسؤولان و مدیران باید از ظرفیت تبلیغی طلاب و حوزویان به خوبی بهره‌ بگیرند.

وی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، بانوان طلبه، تبلیغ و آموزش و اخلاق را چهار کمیسون اصلی این همایش برشمرد.

مدیر کل امور طلاب حوزه‌های علمیه بررسی چشم اندای آینده حوزه علمیه فردوس، چشم اندازی پنج ساله فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران فردوس، شبهه شناسی، پاسخگویی به شبهان، به روزی آوری شیوه‌های تبلیغی و برگزاری اردوهای آموزشی را از جمله مصوبات این کمیسون‌ها اعلام کرد.
وی در ادامه پیام آیت‌الله محمد یزدی، رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه به همایش طلاب فردوسی را قرائت کرد.

در پیام آیت‌الله یزدی که با آیه‌ای از قرآن « إِنَّ الَّذِینَ آَمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ کَانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا» آغاز شده، آمده است: ایمان، علم و عمل صالح از مومنان رستگاری سر می‌زند که خشوع و مراقبت در عبادت، پرهیز از بیهودگی، پاکدامنی، سلامت و پایبندی بر عهد و امانت دارند، این مومنان هستند که اهل بهشتند.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرده است: حوزه‌های علمیه، مهد پرروش سربازان امام زمان‌(عج) است که معارف الهی و وحیانی را آموخته، در خود تطبیق می‌دهند و سپس مردم را به هدایت آسمانی رهنمون می‌سازند و جامعه ایمانی را پرورش می‌دهند. استان خراسان جنوبی و شهرستان فردوس از دیرباز مهد عالمانی چون فاضل تونی و فردوسی‌پور بوده است و از این بابت بر خود می‌بالد.

وی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: دست‌اندرکاران و طلاب فردوسی سراسر کشور که این همایش به حضورشان مذین است؛ سال جدید را تبریک گفته و امیدوارم برگزاری این همایش و حضور علما و فضلای آن شهرستان باعث ارج نهادن به اعتلای علم و احیای فرهنگ دین و تعالیم اهل‌بیت‌(ع) باشد و باعث ارتقاء آگاهی‌های دینی آن بلاد و رشد، تزکیه و تربیت نفوس در آن شهرستان و استان خراسان جنوبی گردد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری تاکید کرده است: از ویژگی‌های دیگر این همایش که آن را از همایش‌های دیگری ممتاز ساخته؛ حضور و برگزاری آن در مناطق و استان‌های بومی است که با رویکرد فرهنگی برگزار می‌گردد و این باید الگویی برای همه طلاب در استان‌های مختلف باشد و انتظار است که طلاب و روحانیت آن سامان در راه بزرگان خویش گام نهاده و پیروان ثقلین قرآن طهارت و مبشران صراط هدایت باشند. در اینجا بر خود لازم می‌دانم یاد حضرت آیت الله فردوسی‌پور، یار دیرین امام راحل‌ و یاور مقام‌معظم‌رهبری که عمری را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص در دستگاه قضایی گذراند، گرامی داشته و علو درجات را برای روح بلند آن مرحوم از خداوند متعال طلب نمایم.

آیت‌الله یزدی یادآور شده است: در پایان امید است مردم و مسئولین آن خطه خصوصا جوانان برومند و انقلابی از حضور روحانیت متعهد استفاده نموده بتوانند با بصیرت و معرفت روز‌افزون خود و با حفظ وحدت و یکپارچگی و حمایت از ولایت و رهبری در مسیر تقویت آرمان‌های دینی و معنوی و حفظ نظام اسلامی و پاسداری از حرمت خون شهدا حرکت نمایند. توفیقات همگان را از خداوند متعال خواهانم./917/ت302/ص
ارسال نظرات