۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۹۷۹
خطیب جمعه نجف:

دولت بحرین چاره ای جز پذیرش خواسته های مردم ندارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف اظهارات فتنه انگیزانه قرضاوی علیه قیام ملت بحرین را محکوم کرد و خواستار توجه دولت بحرین به خواسته های ملت شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد حمله نظامی بیگانگان به لیبی را محکوم کرد و گفت: قتل عام مردم لیبی بوسیله تانک و هواپیماهای قذافی به شدت محکوم است و از سازمان ملل می خواهم تا به جای اینکه بیگانگان وارد عمل شوند با برقراری تدابیر ویژه به این بحران پایان دهد.

وی افزود: قذافی آخرین فرصت برای ماندن را از دست داد و باید خود را تسلیم ملت کند و در دادگاهی عادل، محاکمه شود.

حجت الاسلام قبانچی قیام ملت بحرین را ملی خواند و تصریح کرد: گرچه اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند ولی راهپیمایی هایی که ده ها هزار تن از زنان و مردان در آنها شرکت می کنند نمی تواند طایفه ای باشد.

خطیب جمعه نجف از اظهارات فتنه انگیزانه قرضاوی ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: سخنان قرضاوی مبنی بر اینکه قیام ملت بحرین یک قیام طایفه ای است و تحت تاثیر بیگانگان انجام می گیرد جای تاسف دارد، زیرا مردم بحرین خواستار تغییر نظام سیاسی این کشور هستند و نباید میان انقلاب ملت بحرین با قیام های مردمی در لیبی، تونس و مصر تفاوت قائل شد و قیام بحرینی ها را طایفه ای جلوه داد.

وی بر لزوم توجه دولت بحرین به خواسته های مردم تاکید کرد و ادامه داد: دولت بحرین چاره ای جز پذیرش خواسته های مردم ندارد و باید تا فرصت کاملا از دست نرفته است مطالبات مردم را عملی سازد./980/ج
ارسال نظرات