۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰
روز دوشنبه؛

فعالان قرآنی خمین شهر اصفهان با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ شماری از فعالان تشکل های قرآنی خمین شهر اصفهان، با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کردند.
فعالان قرآنی خمین شهر اصفهان با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از فعالان، مربیان و مسؤولان تشکل های قرآنی خمین شهر اصفهان، در هشتمین روز از سال جدید با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار که در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ابتدا سید مهدی ابطحی مسؤول تشکل های قرآنی خمینی شهر گزارشی از برنامه ها و فعالیت های تشکل های قرآنی این شهر ارائه کرد.

وی از فعالیت چهل تشکل و مرکز قرآنی در خمین شهر اصفهان خبر داد و بیان داشت: افزون بر فعالیت تشکل های قرآنی، برنامه های گسترده ای نیز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهر برگزار می شود.

ابطحی از استقبال مناسب جوانان از فعالیت های قرآنی در خمین شهر خبر داد و رهنمودهای مراجع تقلید و علما را در پیشرفت فعالیت ها و اقدامات قرآنی بسیار مؤثر عنوان کرد.

پس از ارائه گزارش مسؤول تشکل های قرآنی خمین شهر، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی به بیان دیدگاه های خود پرداخت و با بیان خیرمقدم و تشکر از فعالیت ها و اقدامات تشکل های قرآنی این شهر، با اشاره به آیات و روایاتیف ویژگی های جامعه قرآنی را تبیین کرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، از قرآن کریم به عنوان میزان سنجش انسان یاد کرد و ابراز داشت: انسان اعمال و رفتار خود را باید با قرآن تطبیق دهد و سعی کند همواره از قرآن کریم و آموزه های دینی تبعیت نماید.

مفسر قرآن کریم با تبیین ویژگی های جامعه قرآنی، تصریح کرد: ما در شرایط کنونی دو وظیفه سنگین و مهم داریم، نخست اینکه خود قرآنی باشیم و دوم اینکه با تمام وجود از قرآن دفاع کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما سر سفره شهدا هستیم، تمام خدماتی که در کشور می شود که کم هم نیست نخست ثواب آن را در کارنام امام راحل، سپس مسؤولان و در مرحله بعد در کارنامه مسؤولان می نویسند.

وی گفت: در حال حاضر ما موظف هستیم در حد فهم مان قرآنی فکر و قرآنی عمل کنیم و بدانیم که دشمن برای ضربه زدن به هویت ما نقشه ها در سر دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: دشمن برای اینکه به هویت ما اهانت کند صف بسته است، یک روز یک کشیش از خدا بی خبر را وادار کردند که نسبت به قرآن کریم اهانت کند که امت اسلام در مقابل او موضع گرفتند و بعد جسارت و گستاخی او به جایی رسید که این کتاب آسمانی را آتش زد.

وی اسلام هراسی و ایران هراسی را از جمله نقشه های استکبار و رسانه های آنها دانست و با انتقاد از ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام، گفت: دشمنان و استکبار با استفاده از رسانه های تبلیغاتی و خبری خود می خواهند جمهوری اسلامی ایران را ناامن جلوه دهند، در حالی که ایران جزو امن ترین کشورهای دنیا است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات