۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۱۹۶

مفتی مصر نسبت به تخریب ضریح مقام راس الحسین هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر ضمن محکومیت اقدامات وهابیون افراطی در روزهای گذشته مبنی بر تلاش برای تخریب بارگاه های اولیای خدا، نسبت به تعرض این افراد به ضریح مقام راس الحسین(ع) هشدار داد.
شيخ علي جمعه مفتي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه مفتی مصر، نسبت به تخریب مسجد راس الحسین(ع) هشدار داد و گفت: خداوند متعال کفالت اماکن مقدس متعلق به اهل بیت(ع) که زیارت گاه مصری ها به شمار می آید را به عهده دارد وهر که اندیشه تعرض به ضریح مقام راس الحسین را دارد از اسلام و بشریت خارج شده است.

وی افزود: در حالی که قبر پیامبر(ص) در مسجد النبی قرار داد ولی هیچکدام از صحابه به خود اجازه نداند تا این مسجد را خراب کنند، لیکن هم اکنون شاهد آن هستیم که جمعی از افراطی گرایان در اندیشه تعرض به مساجد و بارگاه های خاندان رسول اکرم(ع) هستند.

علی جمعه تصریح کرد: این افراد با استفاده از روایاتی که معنای آن را نمی فهمند در صدد تخریب بارگاه های مقدس هستند و هر کس که این اندیشه را با خود حمل کند کور دل و افراطی است و به مخدوش شدن اسلام واقعی کمک می کند.

مفتی مصر با اشاره به بیانیه الازهر مبنی بر حرمت تخریب بارگاه های اولیای خدا اظهار داشت: کسانی که فتوای تخریب قبور اولیای خدا را صادر می کنند گرچه حافظان و قاریان قرآن به شمار می آیند ولی به هیچ وجه عالم نیستند و علم آنان، مخدوش است و از دین اسلام دور شده اند.

وی از همه شهروندان مصر خواست وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند و در برابر کسانی که خواستار خروج از اسلام میانه و معتدل هستند بایستند.

گفتنی است جمعی از وهابیون افراطی مصر در روزهای گذشته اعلام کردند که در صدد تخریب قبور اولیای خدا هستند. مجمع پژوهش های اسلامی الازهر نیز با صدور بیانیه ای، این اقدامات را به شدت محکوم کرد و فتوای آنان را باطل خواند./980/گ
ارسال نظرات