۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۵۴۱
معاون بین الملل حوزه:

حضور حوزه و روحانیت شیعه در عرصه بین الملل بسیار اندک است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه، با تاکید بر ضرورت حضور جدی و پررنگ حوزه های علمیه شیعی در عرصه های بین المللی، اقدامات انجام شده را در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) برای مردم جهان ناکافی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام زماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه روز پنج شنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، عملکرد و فعالیت های این معاونت را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه معاونت بین الملل حوزه از یک سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: ما در این مدت برنامه ریزی های لازم را انجام و با حدود چهل نهاد داخلی که کارهای فرهنگی بین المللی انجام می دهند تعاملات لازم را انجام داده ایم.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت: ما تاکنون بیشتر به تبلیغ داخل کشور اهمیت داده ایم، این در حالی است که جمعیت کشور ما یک درصد جمعیت جهان است و متاسفنه ما از 99 درصد دیگر غفلت کرده ایم.

وی با بیان اینکه حضور حوزه و حوزویان و روحانیت شیعه در عرصه بین الملل بسیار اندک است، تاکید کرد: با توجه به اینکه امروز جهان تشنه معارف اهل بیت(ع) است، حوزه باید در این عرصه ورود بیشتری پیدا کند.

حجت الاسلام زمانی با ابراز داشت: رقبای ما بیشتر از ما در این وادی کار می کنند و ما نتوانسته ایم دین خود را نسبت به صدور این اندیشه ناب به خوبی ادا کنیم.

وی تربیت طلاب مستعد و نخبه را برای تبلیغ در عرصه های بین المللی ضروری دانست و تصریح کرد: باید افزون بر عرصه داخلی، در عرصه های بین المللی نیز نیازهای فرهنگی و دینی کشورها را رصد کرده و ظرفیت ها را بسنجیم و به نیازها پاسخ دهیم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه باید از این قفس بیرون بیاید، اظهار داشت: رهنمودهای مراجع عظام تقلید و علما در راستای پیشبرد فعالیت ها و اهداف بسیار مهم و راهشگا است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات